PracaGrupypl.praca.dyskusje › bank przekazał info pracodawcy

  • 51. Data: 2008-07-22 08:33:54
    Temat: Re: bank przekazał info pracodawcy
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Romek Roman pisze:

    > 1. bank wyplacil omylkowo podwojne wynagrodzenie od danego pracodawcy
    > (sporej liczbie osob),
    To już któryś z rzędu przypadek takiego błędu (bank wypłaca podwójne
    pensje). Zastanawiam się, czy to błąd człowieka (dwa razy puścił ten sam
    przelew), czy błąd systemu?
    Stawiam na błąd systemu. Tylko dlaczego nikt tego pod tym katem nie
    sprawdził?
    Może ktoś pracuje w banku i mi rozjaśni obraz sytuacji, ciekawość mnie
    zżera :)
    Pozdrawiam
    kanta

    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas...

  • 52. Data: 2008-07-22 08:44:23
    Temat: Re: bank przekazal info pracodawcy
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Czesc,
    > wystapila taka sytuacja:
    > 1. bank wyplacil omylkowo podwojne wynagrodzenie od danego pracodawcy
    > (sporej liczbie osob),
    > 2. bank poprosil za posrednictwem pracodawcy o zwrot omylkowo
    > wyslanych pieniedzy,
    > 3. po uplywie wyznaczonego terminu bank wyslal liste osob, ktore nie
    > zwrocily pieniedzy do pracodawca
    > 4. pracodawca upomnial niesfornych pracownikow :)
    > w zwiazkow z tym mam pytanie: czy bank mial prawo do pkt.3 tzn
    > wyslania takiej listy do pracodawcy ?

    Jest na to jakis dowód? Wszak taka liste mógl sobie sporzadzic pracodawca
    porównujac wyciagi bankowe ze swojego konta, a te wyciagi bank
    prawdopodobnie mial obowiazek dostarczyc. Mial prawo w przypadku braku
    obowiazku.

  • 53. Data: 2008-07-22 08:57:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Kanta pisze:

> [...]
    > sprawdził?
    > Może ktoś pracuje w banku i mi rozjaśni obraz sytuacji, ciekawość mnie

    Ja raczej stawiałbym na błąd człowieka, bo juz kiedyś z takim błędem się
    spotkałem. Niezrozumienie między zgłaszającym problem, a informatykiem,
    który z automatu zapuścił raz jeszcze księgowanie pliku ze zleceniem od
    pracodawcy, że zrobił to ręcznie system nie zaprotestował, bo to
    awaryjna droga, więc system zakłada, że osoba wie co robi, bo by wykonac
    tą operacje musi mieć specjalne uprawnienia i tu drugi problem -
    nadawanie uprawnien, w jednym banku jest to zbyt restrykcyjne, w drugim
    zbyt rozzutnie, system na to nie pomoże, to juz jest zależne od polityki
    banku.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 54. Data: 2008-07-22 13:15:26
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ja raczej stawiałbym na błąd człowieka, bo juz kiedyś z takim błędem się
    > spotkałem.
    Ja też stawiam na błąd człowieka. Chociaż znam systemy, które przy
    pierwszych podejściach nie przejmowały się ustawionymi w schedulerach
    terminami i zapuszczały generowanie operacji zamiast raz na miesiąc np.
    raz na tydzień.
    Oczywiście to też jest błąd człowieka, tylko twórcy.
    W pierwszym poście zabrakło uszczegółowienia: błąd człowieka=błąd
    pracownika banku.

    pozdrawiam
    kanta

  • 55. Data: 2008-07-23 11:52:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 21:34:12 +0200, cef napisał(a):

    > I ten drugi przelew bank zrobil ze swojego rachunku?
    > Przeciez to bylo ze srodków pracodawcy.
    > Jak nie oddadza - na rachunek z którego otrzymali -
    > to nie dostana kolejnej wyplaty.

    Eee - pierdolisz jak mały kaziu po ogromnym browarku ;P
    Wynagrodzenie za pracę jest *pod szczególną* ochroną - pracodawca w kilku,
    ściśle określonych przypadkach może "potrącić" z wynagrodzenia za pracę. na
    "pozostałe" potrącenia musi mieć pisemną zgodę pracownika.

  • 56. Data: 2008-07-23 11:56:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 11:28:58 -0700 (PDT), Romek Roman napisał(a):

    > po raz kolejny napisze, ze nie chodzi o to, czy pieniadze nalezy
    > zwrocic, tylko o to, czy bank mial prawo wyslac liste osob, ktore nie
    > zwrocily do pracodawcy

    To w końcu na "nowo utworzony, specjalny rachunek" czy na rachunek
    pracodawcy?? Są już dwie wersje :)))

  • 57. Data: 2008-07-23 11:59:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 01:06:17 -0700 (PDT), Romek Roman napisał(a):

    > bo pieniadze nalezalo zwrocic na osobne, prawdopodobnie specjalnie do
    > tego celu przez bank zalozone konto i pracodawca nie ma wgladu, kto
    > zwrocil, a kto nie

    Dosyć ciekawy pomysł na wyprowadzenie kasy z banku :)))))
    - "omyłkowy" zdublowany przelew,
    - wezwanie "obdarowanych" do zwrotu na "specjalny rachunek" nadwyżki.
    - jako że to "błąd" - bank występuje do ubezpieczyciela o odszkodowanie,
    - ze "specjalnego" rachunku "ktoś" bierze zwrócona kasę ;)

    Heheheh ... :)))