PracaGrupypl.praca.dyskusje › Znajomosci!!!!!

  • 1. Data: 2004-12-19 12:51:47
    Temat: Znajomosci!!!!!
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    Sprawa o jakiej sie ostatnio dowiedzialem, sprawila ze zagotowalo sie we
    mnie! Nie bede sie rozpizywal w tym temacie ale sprawa wyglada nastepujaco:
    Dowiadzeialem sie z bardzo pewnego zrodla (byly pracownik UP) ze oferty
    pracy i stażow, ktore sa przysylane przez pracodawcow do Urzedow Pracy sa
    "segregowane" prez pracownkow UP! Dokladniej chodzi o to ze te "lepsze"
    oferty NIGDY nie trafiaja do "normlnych" ludzi ktorzy szukaja prace poprzez
    UP! Sa przeznaczone dla tych szczesliwcow, ktorzy sa albo bliska rodzina
    albo kolegami tych pracownikow!! Calkowice stracilem wiare w sens istnienia
    tej placowki....KUMOTERSTWO I ZALATWIANIE WLASNYCH INTERESOW! szkoda
    slow....

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-19 13:35:52
    Temat: Re: Znajomosci!!!!!
    Od: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości
> [...]
    istnienia
    > tej placowki....KUMOTERSTWO I ZALATWIANIE WLASNYCH INTERESOW! szkoda

    Plotek się nasłuchałeś. Gdyby pracownicy UP mieli takie możliwości, przede
    wszystkim sobie załatwili by lepsze posady. Wiesz, ile zarabia szeregowy
    pracownik w UP?

    Poza tym spora część pracowników UP to różnego rodzaju stażyści, czy też
    ludzie z programu prac interwencyjnych, którzy na zmianę pracują i pobierają
    zasiłek.

    pozdr
    Andrzej

  • 3. Data: 2004-12-19 18:37:21
    Od: "JFRad" <...@...net.pl>

> [...]
    > istnienia
    > tej placowki....KUMOTERSTWO I ZALATWIANIE WLASNYCH INTERESOW! szkoda

    Jest też inne dziwne zjawisko.
    Kilka tygodni temu zgłosiłem do UP zapotrzebowanie na kilku pracowników.
    Nie sezonowych, żadne tam szwaczki, przedstawiciele handlowi itp. Do
    produkcji
    w naprawdę dobrych warunkach, z niezłymi zarobkami. Tyle że trzeba się tej
    pracy
    uczyć około 3 do 4 miesiące. Dziwne, ale w ciągu trzech tygodni UP skierował
    tylko 5 osób. Zaś po ogłoszeniu w prasie lokalnej miałem chyba 100 telefonów
    ludzi chętnych do natychmiastowego podjęcia pracy na podanych warunkach.
    Były jeszcze inne chece z UP, ale to już inna ich głupota.

    J.K.

  • 4. Data: 2004-12-19 18:52:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Andrzej Wozniak; <cq4033$rme$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > ludzie z programu prac interwencyjnych, którzy na zmianę pracują i pobierają

    Ja wiem, czy plotek - jak UP jest w zapadłej dziurze, gdzie wszystkie
    prace są za 824, ofert jest mało, to i kopanie rowów jest "zachęcające",
    ale nie dla pracowników UP siedzących w ciepełku. Inna sprawa, że np. w
    W-wie istnieje oddzielna numeracja ofert w necie i na tablicy [więc
    można wyciągnąć wniosek o "inności" ofert], tudzież częśc ofert [ale nie
    różniących się warunkami od dotychczas znanych] trafia z kilkugodzinnym
    opóźnieniem na tablicę/do netu, więc idąc do pośrednika osobiście można
    dostać ofertę, której nie ma na tablicy - ja osobiście nie widziałem w
    tych "tajnych" ofertach nic pociągającego. ;)

    Flyer

  • 5. Data: 2004-12-19 20:39:00
    Od: "Mmac" <m...@p...com>

    W małej miejscowości, w której mieszka moja rodzina takie praktyki są od
    dawna. Dyrektorka UP ma zawsze najlepsze wiadomości, w związku z czym
    znajomi łapną pracę zamin ta trafi dla reszty. Nie jest to proceder
    zorganizowany i na dużą skalę, raczej jednostkowe przypadki, a wynikają
    głównie z totalnej zapaści rynku pracy.
    Maciek

  • 6. Data: 2004-12-19 21:30:38
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    jest to "miescina" pow 100tys mieszkancow w wielkiej aglomeracji slaskiej!
    co to autentycznosci tych informacji to 99% jestem pewnem! szukalem pracy
    (rowniez z pomoca UP) i widzialem an wlasne oczy jak ta instutucja "pracuje"

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-12-19 23:29:39
    Od: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>

> [...]
    > prace są za 824, ofert jest mało, to i kopanie rowów jest "zachęcające",
    > ale nie dla pracowników UP siedzących w ciepełku.

    Ale np stanowisko fakturzystki w firmie handlowej, to już jest coś dla
    pracownika UP. Byle tylko było lepiej płatne.

> [...]
    > dostać ofertę, której nie ma na tablicy - ja osobiście nie widziałem w
    > tych "tajnych" ofertach nic pociągającego. ;)

    Może dlatego że nie są tajne, lecz poprostu trzeba trochę czasu - zanim
    pracownik wydrukuje "karteczki" i umieści je na tablicy. Czy też wprowadzi
    dane do bazy, aby były dostępne w internecie. Widocznie do działu
    pośrednictwa oferty trafiają szybciej.

    pozdr
    Andrzej

  • 8. Data: 2004-12-19 23:33:24
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >W ma?ej miejscowo?ci, w której mieszka moja rodzina takie praktyki s? od
    >dawna. Dyrektorka UP ma zawsze najlepsze wiadomo?ci, w zwi?zku z czym
    >znajomi ?apn? prac? zamin ta trafi dla reszty.

    to sie dzieje takze w w wiekszych miastach.. po prostu czasem
    wystarczy ze dobra oferta trafi do wiadomosci publicznej np 1-2 dni
    pozniej :)
    i to sie tyczy raczej wylacznie osob na gorze.. a nie tych szarych
    myszek ktore najchetniej same zmienilyby prace.. one nie maja
    mozliwosci takiego kombinowania..

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 9. Data: 2004-12-19 23:49:10
    Od: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>

> [...]
    > co to autentycznosci tych informacji to 99% jestem pewnem! szukalem pracy
    > (rowniez z pomoca UP) i widzialem an wlasne oczy jak ta instutucja

    Ja też opieram się na relacjach z pierwszej ręki. Moja mama pracowała w UP
    (co prawda już kilka lat temu), też miasto ok. 90 tys mieszkańców (byłe
    wojewódzkie). Oczywiście zgadzam się, że organizacja pracy urządu jest
    fatalna i że petenci są obsługiwani "byle szybciej". Niemniej jednak -
    biorąc pod uwagę relacje mamy - mogę powiedzieć że pracownicy UP sami byli w
    nie najlepszej sytuacji. Płace fatalne, bardzo łatwo -za byle głupstwo -
    można było stracić premię (czy tam dodatek funkcyjny), kierowniczka -
    idiotka. Słowem nic, co by pracownika trzymało w tej instytucji. I mimo
    wszystko - przez kilka lat pracy - nie udało się jej załatwić jakiejś pracy
    nawet dla siebie. A pracowała w dziale pośrednictwa, więc miała do czynienia
    z ofertami na bieżąco, w miarę jak napływały do urzędu.

    pozdr
    Andrzej

  • 10. Data: 2004-12-20 17:59:33
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Andrzej Wozniak; <cq52se$8i0$1@inews.gazeta.pl> :

    > Ale np stanowisko fakturzystki w firmie handlowej, to już jest coś dla
    > pracownika UP. Byle tylko było lepiej płatne.

    No nie wiem - pracownicy UP to też ludzie - częśc z nich boi się
    niepewności czy zmian, boi się krwiopijców kapitalistów itd. - żeby
    warto było ryzykować, poprzeczka musi być wysoko wyżej - co z tego, że
    dostanie ofertę za 1000 zł brutto, jak nie wie, czy będzie pracować tam
    dłużej jak tydzień i czy dostanie wynagrodzenie [a nie daj Boże, czy nie
    będzie w przerwach pakowała palet i latała z miotłą].

    Akurat teraz dorabiam chwilowo w hipku i szczerze, to spokojnie bym
    sobie posiedział 8h w ciepełku - przynajmniej nie byłbym zmęczony
    fizycznie, bo psychicznie to nie będzie raczej różnicy. ;) Stąd praca w
    UP nie jest taka najgorsza, ale oczywiście pracownicy UP mogą mieć
    własne zdanie, zwłaszcza jeżeli nie jest ono podbudowane doświadczeniami
    z mniej "komfortowych" miejsc zatrudnienia.

    A tak na marginesie - to całkiem dobry sposób na reedukację pracowników,
    pod warunkiem, że pracodawca jest w porządku i nie ma sobie nic do
    zarzucenia - jakiś menager czy inny analityk zaczyna sprawiać kłopoty -
    myk - propozycja - pracujesz w okolicznym hipku lub na budowie [to nawet
    lepsze w zimie ;)] miesiąc, lub za drzwi - zaręczam, że po miesiącu taki
    pracownik pokocha na nowo swoją pracę. ;)))

    Flyer