PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki lekarzy

  • 1. Data: 2006-01-27 07:19:43
    Temat: Zarobki lekarzy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    http://www.gazetalubuska.pl/

    Data Sty 27, 2006
    Zarobki do sądu

    Czy doświadczony lekarz może mieć niższą pensję zasadniczą niż ten
    zaczynający pracę? Tak. I sąd nie widzi w tym żadnej dyskryminacji.

    Do sądu wystąpił laryngolog ze Szpitala Wojewódzkiego w Zielonej Górze
    Piotr Dorocki. Chciał zaprotestować przeciwko temu, że lekarze nowicjusze,
    robiący dopiero specjalizację jako tzw. rezydenci, zarabiają więcej niż
    specjaliści.
    Wysokość zarobków rezydentów określa minister zdrowia, dając też pieniądze
    na wypłaty. Specjaliści są na garnuszku szpitali.
    - Sąd uznał, że po doliczeniu wszystkich dodatków, zarabiam trochę więcej
    niż rezydent, więc o dyskryminacji mowy nie ma - opowiada doktor Dorocki. -
    Ale przecież to właśnie przez pensję zasadniczą jesteśmy wartościowani jako
    pracownicy, a nie poprzez dodatki.
    P. Dorocki podkreśla, że pensję podstawową wyższą od rezydentów mają tylko
    ordynatorzy, bo ich zastępcy już nie.
    Jest jeszcze jeden dziwoląg: wynagrodzenie za dyżur. Np. na chirurgii pełni
    go jednocześ-nie lekarz specjalista i rezydent. Pierwszy dostaje mniej,
    drugi więcej. Bo stawki liczy się od podstawowego wynagrodzenia.
    - Ponieważ pełnomocniczka szpitala na mój pozew odpisała, że przecież umowa
    ze szpitalem nie jest obowiązkowa, zastanawiam się, czy nie poszukać sobie
    innego zajęcia - mówi P. Dorocki. - Nie tylko ja tak myślę.
    Dyrektor szpitala Waldemar Taborski przyznaje, że płace lekarzy są za
    niskie. - Jestem w trakcie rozmów ze związkami zawodowymi - mówi. - Może
    uda się przeprowadzić choćby symboliczną regulację płac.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net