PracaGrupypl.praca.dyskusje › program plus minus

  • 1. Data: 2006-01-26 20:50:10
    Temat: program plus minus
    Od: "tapczan" <t...@p...gov>

    We wczorajszym plus minus w TVP1 ekonomiści w studiu bili na alarm, że
    Polki rodzą coraz mniej dzieci. Były jakieś wyliczenia co się stanie,
    gdy zabraknie ludzi pracujących na emerytów, ale powiedziano także, że
    przecież nie wszyscy znajdą pracę!! Więc czy to nie wspaniale, że jest
    nas coraz mniej? będzie mniej bezrobotnych, a ci którzy się urodzą
    znajdą pracę! Po co rodzić dzieci skoro bezrobocie straszy? to chyba
    proste. Ekonomista afropolak narzekał na mrozy w Polsce, to dlaczego
    jeszcze tu mieszka? coprawda nie wiem jak się żyje w Zambii...

  • 2. Data: 2006-01-26 20:53:54
    Temat: Re: program plus minus
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 26-01-2006 o 21:50:10 tapczan <t...@p...gov> napisał:

> [...]
    > przecież nie wszyscy znajdą pracę!! Więc czy to nie wspaniale, że jest
    > nas coraz mniej? będzie mniej bezrobotnych, a ci którzy się urodzą

    [ciach]

    niezła prowokacja :>

    --
    lynx

  • 3. Data: 2006-01-26 21:11:12
    Od: chelbek1 <c...@g...pl>

    1. Moim skromnym zdniem jest cholernie zimno! i nie zamierzam
    przeprowadzać sie do Zambii! Wiec odpusc sobie tego typy teksty!
    2. To ze jest mniej dzieci to przeciez taka mamy polityke państwa..
    mniej ludzi = mniej problemow
    powiem jeszcze.. apropo sluzby zdrowia.. koszt nauki lekarza to okolo
    200-300 tys. zl, zauwazcie ze wszyscy wyjezdzaja z tego bajzlu (nie
    mowiac gorzej) z kilku prostych powodow.. rocznie w PL zarabiaja okolo25
    tys. , natomiast w czechach lekarze zarabiaja 60 tys. a na zachodzie
    ponad 200 tys. No i jakby nie było tu ich rozumiem!
    moral: mniej ludzi = mniej chorych (reszta chyba jasna)
    to chyba kolejna strategia rzadzacych!
    3. plus minus w TVP1 >> lubie ten program wiec nie czepiaj sie tego co
    tam mowia!
    bo mowia jak jest.. a nie jak te dup... y z rzadu!

  • 4. Data: 2006-01-26 21:31:17
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    >
    > niezła prowokacja :>

    Ida ciezkie czasy dla malych firemek :-] , skonczy sie niewolnictwo ..... A
    tak na powaznie to widze w tym zjawisku wiecej plusow niz minusow. Po
    pierwsze na rynku bedzie tyle firm na ile rynek pozwala (nie bedzie firm
    dumpingujacych ceny uslug/produktow tylko dlatego ze ich pracownicy nie
    dostaja pensji lub jest ona smiesznie niska ). Po drugie , koniecznym bedzie
    zwrocenie sie wreszcie w kierunku mlodych (tzn. kiedy przyjdzie "apogeum"
    mlodzi beda miec 30 pare lat ). Po trzecie swiadczenia rentowe/emerytalne
    beda przyznawane z wieksza ostroznoscia. Po czwarte , wymagania pracodawcow
    co do wyksztalcenia ulegna "normalizacji" a biznes szkoleniowo-edukacyjny
    bedzie polepszyc jakosc swoich uslug jednoczesnie zmniejszajac ich ceny.
    Ogolnym dobrem stanie sie pewnego rodzaju stabilizacja (zarowno dla
    pracownikow jak i pracodawcow) - stabilna przyszlosc to gwarancja ze
    pracownik bedzie optymistyczniej myslal o zalozeniu rodziny , niedobor
    wykwalifikowanej kadry i zawsze obecny "proces wdrazania" (obecnie nikt nie
    moze na powaznym stanowisku z marszu wejsc do firmy i pracowac 100%
    wydajnie - no chyba tylko "mlotkowy" ) spowoduje impuls do utrzymania
    pracownika w firmie. Po piate paradoksalnie , wreszcie pracujacy beda
    zarabiac wiecej niz emeryci/rencisci otrzymuja swiadczen - nikt nie odwazy
    sie siegac do ich kieszeni bo zapasc demograficzna bedzie wtedy zblizajacym
    sie faktem. Po szoste, zaczna spadac ceny mieszkan - co prawda w kiepskich
    dzielnicach i tych najstarszych ... oraz duzych (gross ludzi bedzie szukac
    maks 2 pokojowego mieszkania) .....
    ...." zle strony ".... okolo 1/4 firm (plankton) zbankrutuje , umocnia sie
    "liderzy". Prowadzenie malych gospodarstw tez przestanie miec jakikolwiek
    sens. Spadnie tez , nieznacznie , poziom inwestycji zagranicznych (jesli
    skonczy sie tania sila robocza).

  • 5. Data: 2006-01-27 10:52:25
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    tapczan napisał(a):
    > We wczorajszym plus minus w TVP1 ekonomiści w studiu bili na alarm, że
    > Polki rodzą coraz mniej dzieci.

    ...ale teraz pewnie zaczną rodzić, skusi ich 1000 zł.
    Szkoda tylko, że te, które przeznaczą kase na truneczki, dziecko
    zostawiając w smietniku.

    --
    czarny
    ============= www.czarnobiale.pl =============

  • 6. Data: 2006-01-28 06:39:59
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik czarny napisał:

    > ....ale teraz pewnie zaczną rodzić, skusi ich 1000 zł.
    > Szkoda tylko, że te, które przeznaczą kase na truneczki, dziecko
    > zostawiając w smietniku.

    Popieram. rzad powinien pomyslec, jak dac ludziom wedke a nie
    jednorazowo rybe.

  • 7. Data: 2006-01-28 11:19:17
    Od: RysiekO <r...@n...poczta.onet.pl>

    tapczan wrote:
> [...]
    > nas coraz mniej? będzie mniej bezrobotnych, a ci którzy się urodzą
    > znajdą pracę! Po co rodzić dzieci skoro bezrobocie straszy? to chyba

    problem nie polega na tym ze bedzie za malo ludzi tylko ze bedzie za
    duzo emerytow - a to latwo zmienic ;)

  • 8. Data: 2006-01-30 13:51:33
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > przecież nie wszyscy znajdą pracę!! Więc czy to nie wspaniale, że jest
    > nas coraz mniej? będzie mniej bezrobotnych, a ci którzy się urodzą
    > znajdą pracę!

    Nie znajda bo nie urodzi sie pracodawca ani klient.

    Marp