PracaGrupypl.praca.dyskusje › Researcher stawka

  • 1. Data: 2003-11-11 17:51:31
    Temat: Researcher stawka
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Witam
    Jaka wg was powinna byc stawka za projekt lub stronę tekstu pracy
    researchera wyszukujacego informacje w internecie?

    --
    SQLwysyn

  • 2. Data: 2003-11-13 11:57:29
    Temat: Re: Researcher stawka
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jaka wg was powinna byc stawka za projekt lub stronę tekstu pracy
    > researchera wyszukujacego informacje w internecie?
    Pracy resaerchera raczej nie wycenia sie w stronach tekstu lecz w projektach
    i rozstaw może być bardzo szeroki. Wszystko zależy od tego w jakim zakreise
    pracujesz - no i od tego kto płaci. Podaję przykłady roboty
    dziennikarskiej.
    Najmniej płacą za "wydzwanianie" ludzi - tzn. szef /owa projektu już ma
    nazwiska
    ekspertów lub instytucje z jakich chce rozmówców, a researcher tylko umawia
    sie z nimi co do szczególowego zakresu potrzebnych informacji/wypowiedzi.
    Bogate firmy producenckie robiące dla telewizji płaca za to nawet 50zł "od
    łeba" ale normalnie to dużo, duzo mniej .
    Jednak prawdziwa praca (merytorycznie i finansowo) zaczyna sie wtedy kiedy
    musisz zebrać informacje na podrzucony temat. Tu rozmowy zaczynają się od
    mniej więcej 500 zł - tylko zbierasz informacje ewentualnie wyszukujesz
    eekspertów, a kończa na stawkach parotysięcznych, kiedy to tmat wymyślasz i
    praktycznie prowadzisz go merytorycznie.
    Ważne jest oczywiście dla kogo pracujesz - np zlecenia dla TV (zwłaszcza
    publicznej ogólnopolskiej) "na dzien dobry" liczy sie dwa razy więcej niż
    normalną robotę.
    I uwaga. Jeżeli masz już dobre kontakty to nie daj sie wmanewrować w
    "stawki godzinowe". Bo czasami informacja, którą ty możesz uzyskać od reki
    dla kogo innego jest niemal nieosiągalna więc jej wartość automatycznie
    rośnie. No i paniętaj, ze po jakimś czasie twoim największym kapitałem
    będzie notes z adresami i telefonami do zaprzyjaźnionych ekspertów - pilnyuj
    tych informacji i nie dizel sie z nimi bo cię wyportkują (jak ktoś cie prosi
    np. namiar na prof. X to daj telefon służbowy - nawet jak masz komórkę).
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2003-11-13 12:12:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prosi
    > np. namiar na prof. X to daj telefon służbowy - nawet jak masz komórkę).

    Dzieki za pomoc. Chodzi o prace w zakresie wyszukiwania informacji dla
    agencji marketingowwej. A wiec duzo nizsza pólka.
    W ogloszeniu w sprawie pracy bylo podane tylko

    Specjalista ds. informacji- Researcher (zdalna)- prosimy o przesłanie
    aktualnego cv wraz z propozycja wynagrodzenia/ stawka za stronę raportu

    --
    SQLwysyn