PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najlepiej odejść z pracy?

  • 1. Data: 2003-11-11 10:14:19
    Temat: Jak najlepiej odejść z pracy?
    Od: "Przemcio" <p...@g...pl>

    Mój aktualny pracodawca zalega mi z wyplata dwie pensje (platne zazwyczaj do
    konca miesiaca) - trzecia pensja w dobrej drodze ku temu, żeby również była
    zaległa. Dodam, że w aktualnym miejscu zatrudnienia pracuję od ponad 7 lat.
    Chce odejsc, gdyz nowa prace prawdopodobnie bede mial od 1. grudnia i stad
    pojawia sie pytanie w jaki sposob zrobic to najkorzystniej dla mnie (nie
    musząć świadczyć obowiązku pracy, a pobierając wynagrodzenie <przynajmniej
    teoretycznie,
    istnieje szansa na odzyskanie płynnosci przez firme> )?
    - czy z artykułu 55 kp bez domagania się odszkodowania?
    - składając wypowiedzenie z okresem wypowiedzenia 3 miesiecznym i
    ograniczajac go np. do 2-ch przy założeniu nieświadczenia obowiązku
    pracy?
    - za porozumieniem stron?

    Co radzicie?

    Przemcio

  • 2. Data: 2003-11-12 10:25:44
    Temat: Re: Jak najlepiej odejść z pracy?
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemcio" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istnieje szansa na odzyskanie płynnosci przez firme> )?
    > - czy z artykułu 55 kp bez domagania się odszkodowania?

    Jak najbardziej! Zaleganie z wypłatą wynagrodzenia jest ciężkim naruszeniem
    obowiązków pracodawcy wobec pracownika. Zdecydowanie odradzam kierowanie się
    jakimiś sentymentami wobec obecnego pracodawcy. Mało tego - proponuję
    najpierw podpisać umowę o pracę z nowym pracodawcą a następnie listem
    poleconym wysłać do starego pracodawcy oświadczenie o rozwiązaniu umowy o
    pracę bez wypowiedzenia na mocy art. 55 KP. Jest takie stare polskie
    przysłowie: kto ma miękkie serce ten ma twardą dupę. Mam nadzieję, że Twój
    obecny pracodawca nie zna Twoich zamiarów a już na pewno nie wie do jakiej
    firmy chcesz odejść - w żadnym wypadku nie informuj go o tym! A jeśli chodzi
    o odszkodowanie, to naprawdę nie wiem czemu masz z niego rezygnować. Należy
    Ci się ono jak psu buda!
    yamma

  • 3. Data: 2003-11-12 17:39:51
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "yamma" <y...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > poleconym wysłać do starego pracodawcy oświadczenie o rozwiązaniu umowy o
    > pracę bez wypowiedzenia na mocy art. 55 KP.

    Z ciekawości - czy możliwość taka istnieje również wtedy, gdy pracodawca
    uregulował zaległe wynagrodzenie?

    Tomek Z.

  • 4. Data: 2003-11-13 13:13:31
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
    > "yamma" <y...@w...pl> wrote in message

    > się
    >
    > Z ciekawości - czy możliwość taka istnieje również wtedy, gdy pracodawca
    > uregulował zaległe wynagrodzenie?

    No, tutaj należy się kierować zdrowym rozsądkiem. Pracownik ma prawo do
    rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia ale musi liczyć się z tym, że
    pracodawca może skierować sprawę do sądu pracy. Jeśli pracodawca zalegał,
    powiedzmy 2 lata temu przez 2 miesiące z wypłatą wynagrodzenia ale to potem
    uregulował, to korzystanie z tego teraz jako argument rozwiązania umowy jest
    co najmniej wątpliwe. Co innego gdy pracodawca widząc oświadczenie
    pracownika w tym samym dniu reguluje należności - to jest IMHO wręcz
    argument przeciwko niemu.
    yamma