PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie - prawniczo › Re: wypowiedzenie - prawniczo
    From: "mandragora" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie - prawniczo
    Date: Mon, 1 Dec 2003 17:51:24 +0000 (UTC)

    monia <ainom@buziaczek_nospam.pl> napisał(a):

    > sa
    >
    > Zawsze mozesz próbowac!
    > Jasne jest,ze w wypowiedzeniu musi byc podana przyczyna - np. niewlasciwe
    > wykonywanie obowiazkow - nie jest wystarczajacym wskazaniem przyczyny
    > wypowiedzenia - jest zbyt ogólne, nalezy podac konkretna przyczyne.(np.
    > naruszenie przepisów, niewykonywanie polecen przelozonych,, lekcewazenie
    > swoich obowiazkow itp.)

    mam napisane 'zaniedbywanie obowiazkow', pom czym padaja takie sformulowania,
    jak 'niestaranny i niewlasciwy...', co jest przeciez dosc ogolnikowe? skoro
    nie ma wytycznych dokladnych, co to znaczy staranny i wlasciwy....

    > Przeczytaj dokladnie swoj opis stanowiska pracy.

    hah, gdyby byl! nie ma. u nas nie ma zadnych kart pracy, opisu stanowiska na
    oczy nie widzialam, zreszta jest ono nowe i prawie od poczatku (jakies pol
    roku) ja sie tym zajmuje.
    malo tego - wczesniej zajmowalam sie czyms innym i nawet nie mam zmienionej
    umowy!!!! czy to moze grac na moja korzysc?

    > Wadliwe wypowiedzenie umowy o prace zawartej na czas nieokreslony bedzie
    > dla sadu - w razie sporu - przeslanka do uwzglednienia żądan pracownika:
    > - przywrócenie do pracy,(przysluguje wynagrodzenie za czas pozostawania bez
    > pracy, nie wiecej jednak niz za 2 m-ce, a gdy okres wyp.wynosil 3 m-ce nie
    > wiecej niz za 1 m-c)
    > - odszkodowanie ( przysluguje w wysokosci wynagrodzenia za okres 2 tyg. do 3
    > m-cy, nie nizej jednak od wynagrodzenia za okres wypowiedzenia).

    wlasnie, czy moje zadania mam skladac juz w chwili skladania pozwu?
    (jesli mam 3-mne wypowiedzenie, to dostaje 3krotnosc moich poborow - calosci
    (pensja + honoraria zryczaltowane) czy tylko samej poensji?

    > Pamietaj tez, ze jezeli zaklad wypowiada umowe o prace to naleza Ci sie dni
    > na poszukiwanie pracy:
    > 2 dni rob. - wypowiedzenie nie przekraczajace 1 m-ca,
    > 3 dni rob. - wyp. 3 m-ne

    dzieki, moze sie przydac - na jezdzenie po sądach ;)

    ps. czy orientujesz sie, ktory sad w warszawie sie tym zajmuje? w
    wypowiedzeniu napisano mi, ze moge sie odwolac do sadu w krakowie (siedziba
    firmy), ale zdaje sie, ze moge tez w moim miejscu zamieszkania?

    dzieki!!!

    mandra