PracaGrupypl.praca.dyskusjetym razem jako rekrutujacy a nie rekrutowany... › Re: tym razem jako rekrutujacy a nie rekrutowany...
    Date: Thu, 06 Jul 2006 21:48:14 +1200
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: tym razem jako rekrutujacy a nie rekrutowany...

    homereska wrote:

    > zle sie wyraziłem :) miałem na myśli:
    > 1) dlaczego się zgłosił - dlaczego wybrał akurat tą ofertę, czym
    > się kierował
    > 2) dlaczego jest idealnym kandydatem - jakie cechy posiada, ktore
    > moglyby przydac sie na tym stanowisku...
    >
    > bardziej mi chodzi o dowiedzenie sie czy kandydat "wybral" ogloszenie
    > czy wysyla CV jak leci...

    Na jakie stanowisko rekrutujesz? Przejrzalam watek i nie znalazlam tej
    informacji, a ona jest kluczowa.

    Bo jesli rekrutujesz na stanowisko, ktore nie jest szczegolnie
    specjalistyczne, tworcze czy wybitne, dajace niesamowite mozliwosci czy
    wymagajace bardzo wyrozniajacej sie osoby itp., to wybor oferty zapewne
    byl podyktowany szukaniem pracy, ktora pozwoli zarobic na zycie oraz
    stwierdzeniem, ze sie pasuje do podanych w ogloszeniu wymagan. W
    przypadku pewnego rodzaju stanowisk taka motywacja jest jak najbardziej
    ok, w sensie - nie przeszkadza temu, zeby dany czlowiek byl efektywny i
    sprawdzal sie na danym stanowisku. Oczywiscie takiej motywacji nikt nie
    ujawni, wiec zadajac takie pytanie w przypadku stanowiska, dla ktorego
    to pytanie jest bez sensu, sprawdzisz jedynie zdolnosci retoryczne
    kandydata. Jesli stanowisko wymaga sprawnosci retorycznej, to ok, ale
    jesli najwazniejsze sa inne rzeczy, to zadajac pytania "na retoryke"
    narazasz sie na dokonanie wyboru wedle innego kryterium niz tego, ktore
    sie liczy - innymi slowy, ryzykujesz wybor gorszy, niz bys mogl dokonac.

    Jesli chodzi o pytanie o cechy wprost, to tak samo jest ono w wielu
    przypadkach bez sensu. Czlowiek, ktoremu zalezy, wyrecytuje jednym tchem
    wymagane w ogloszeniu cechy jako swoje. O wiele lepsze sa pytania
    otwarte, odpowiedz na ktore zdradza postawy i wartosci, np. jakie
    pojawialy sie w pracy czy innej dzialalnosci konflikty i jak je
    rozwiazywal itp. Ogolnie, nie zadawaj pytan, na ktore jest latwa do
    domyslenia sie "jedyna sluszna odpowiedz", bo wtedy w wiekszosci
    przypadkow zapewnisz sobie watpliwej jakosci widowisko teatralne, a
    niewiele sie dowiesz tego, co Cie interesuje, czyli prawdy.

    I.