PracaGrupypl.praca.dyskusjetotalna kontrola? › Re: totalna kontrola?
  • Data: 2003-10-18 13:48:58
    Temat: Re: totalna kontrola?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dusk\ napisał:

    > Dlaczego od razu stosujesz zasadę domniemania winy zamiast domniemania
    > niewinności? Uważasz, ze profilaktycznie pracowników należy traktować z
    > buta?

    Nie - ale lęk przed podsłuchem [zakrywanie monitora, "ożywienie" się
    klienta kiedy do niego się podchodzi, zostawanie po godzinach itd.] jest
    już przesłanką do zainteresowania się klientem - jeszcze nie
    stwierdzeniem winy, ale już momentem kiedy trzeba sprawdzić, czy to
    tylko jakiś neutralny lęk, czy coś kombinuje i boi się odkrycia. Nie
    jestem pracodawcą, byłem pracownikiem, który się naoglądał i wiem, że
    część pracowników nie czujących kontroli, puściła by pracodawcę z
    torbami. I z jednej strony wiem, że są ludzie faktycznie narzekający na
    nadmiar pracy [tylko, że Ci nie mieli czasu na większe gdybania] i Ci,
    którzy narzekają na nadmiar pracy, bo raz na tydzień ktoś będzie od nich
    wymagał czegoś "na zaraz", a w międzyczasie, podpierając się tym
    zdarzeniem, będą się bronić przed jakąkolwiek pracą.
    A sprawa kontroli - przy kopaniu rowów to psikuś, przy pracach biurowych
    to już problem - dla mnie winnym nie będzie osoba, która załatwia
    "teczkę" przez cały dzień, ale widać że to robi, ale osoba, która ową
    "teczkę" jest w stanie załatwić w 1 h, ale zajmuje się sprawami
    prywatnymi i zajmuje jej to 1 dzień - tylko jak to obiektywnie ocenić?
    Jak dla mnie chęci i zaangażowanie są cenniejsze od zdolności, jeżeli te
    drugie mają być spożytkowane na co innego niż pracę.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)