PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
  • Data: 2002-11-28 03:50:39
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Najwiekszym bledem bylo wlasnie to ze reformy przeprowadzano tak wolno.
    Powinno sie wtedy zamknac wiekszosc zakladow, zwolnic wiekszosc ludzi,
    doprowadzic do wysokiego bezrobocia(20-30%), by nasteone ekipy mialy latwo
    wyjsc z dolka z czystym kontem, gdyby tego dokonano bezrobocie teraz byloby
    ponizej 10% i dlugo tego poziomy by nie przekroczylo. Ale oczywiscie my
    chcielismy latwiej, powoliitd. Zab trzeba wyrwac szybko a nie na raty

    > tego
    > Efekty weryfikują wybory parlamentarne. Nie jestem ekonomistą ale dziwi
    > mnie że przegranym twórcom nadmiernego bezrobocia do 1993 roku, takim
    > jak Balcerowicz daje się drugą szansę znowu podwajają bezrobocie i
    > jeszcze się ich broni. Natomiast gdy człowiek ma sukces - pierwsze
    > ministrowanie Kołodki to z góry zakłada się że pogorszy złą sytuację.

    O jakim sukcesie pana ministra K. mowisz, o podwyzszonych podatkach o braku
    reform i zwiekszeniu dlugu publicznego??
    Ten czlowiek zmarnowal kilkanascie miesiecy nic nie robiac.

    > Zresztą nie ma jeszcze pewności że Kołodce się uda. We Francji
    > podczas panowania Ludwika XIV w tragicznej sytuacji finansów państwa
    > powołano na "ministra finansów" człowieka który znacznie zmniejszył
    > długi monarchii no to odwołano speca.

    U nas tym kims byl chyba pan Leszek B., radzilbym poczytac o stanie panstwa
    w roku 89, wojna takich spustoszen nie wywoluje.

    > Znowu zadłużenie wzrosło, powołano
    > go ponownie - niestety już się nie udało - efekt monarchia padła.

    Oby u nas to sie nie stalo. Dla przypomnienia, profesor Balcerowicz w roku
    '99(albo 98) przedstawil analize, w ktorym przedstawil jasne prognozy o tym
    ze po roku 2001/2002 grozi nam 20% bezrobocie, podal przyczyny i skutki.
    Podal tez program, ktory mial temu zaradzic i zostal wysmiany i oskarzony o
    czarnowidzenie przez opozycje(SLD/PSL) oraz koalicjanta(AWS).