PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki?
    Date: Wed, 27 Nov 2002 10:44:25 +0100

    > E tam ja z pensyjką 2000 już po 5 latach uzbierałem na duże mieszkanie
    > kwestia tylko jak niwestujesz
    > jak mało będziesz wydawał to uzbierasz

    Zakłądając, że "duże" znaczy 70 m2 i cena ok. 2k/m2 mamy 140k.
    140k/5x12= 2.3k miesięcznie do odłożenia.
    Przyjmując, że chodzi o 2k netto miesięcznie "pensyjki" i że 500 zł
    miesięcznie na utrzymanie (500/30/4= ok. 4USD, nieco lepiej niż średnia
    dzienna afrykańska) mamy: 1.5kX12X5=90k przez 5 lat. Zakłądając, że
    zainwestowałeś tak, że uzyskałeś drugie tyle, to zostaje jeszcze na
    meble/telewizor lub samochód. Nie przeczę, że jest to możliwe.
    Jednak założenie, że utrzymujesz się za 500 zł miesięcznie przez pięć
    lat jest mało realistyczne, chyba, że współutrzymywany jesteś przez
    kogoś. Wtedy mamy okoliczność zaoszczędzenia cudzych pieniędzy, nie
    Twoich. Chodzi o kupno mieszkania ze swoich dochodów, a nie takie
    pokierowanie sprawami, żeby wejść w posiadanie środków, pozwalających na
    zakup.

    Pzdr: Dogbert