PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty uzyskania przychodu › Re: koszty uzyskania przychodu
  • Data: 2002-01-04 16:16:19
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodu
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In pl.praca.dyskusje Piotr Olsiewicz <p...@p...onet.pl> wrote:
    > "Roman Kubik" wrote

    > i jeszcze jedno pytanko,
    > gdyby rzeczywiście firma próbowała mi uniemożliwić skorzystanie z tego, czy
    > mógłbym w takim wypadku wykorzystać tę ustawę w momencie rozliczania się z
    > fiskusem (tj. składania zeznania podatkowego) i najzwyczajnie powiększyć
    > sobie kosz uzyskania przychodu?

    nie za bardzo.
    mi sie nie udalo doprowadzic w swojej firmie do takiego rozwiazania :-(
    (ale i nie nalegalem za bardzo)

    technicznie wyglada to tak, ze umowa o prace musi precyzowac, ze np.
    80% wartosci Twojej pracy to praca tworcza, wiazaca sie z przekazywaniem
    prawa majatkowych.
    w takim wypadku 80% Twojej pensji ma koszty 50%, 20% - ryczaltowe (etatowe).
    ksiegowosc nie lubi takich zabaw ;).

    nie wime, czy przecietny program placowy umozliwia obsluge takiego
    pracownika...

    kierownictwo firmy moze sie bac, ze takim rozwiazaniem nakloni jakis USK
    do kontroli (a jak juz przyjda, to na pewno cos znajda) itd. itp.

    Ale na pocieche dodam, ze kiedys tu na grupie pare osob chwalilo sie,
    ze ma takie rozwiazania w firmie i chwalili to sobie (i nie ma dziwne)

    pozdrawiam

    romek