PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
  • Data: 2006-03-26 12:10:50
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:06032608024536@polnews.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Widzisz, w niektorych firmach, zwlaszcza malych, panuje luzna
    > atmosfera i zespolowosc i ludzie szukaja nie tylko pracownika, ale takze
    > kumpla do grupy. Dlatego chca dowiedziec sie o czlowieku czegos od
    > strony prywatnej.
    Na rozmowie kwalifikacyjnej? O prywatnych sprawach?
    No ale skoro tak, to rozumiem, że gość też ma prawo o to wypytać - przecież
    ma być kumplem kumpli, nie?

    > Akurat pytanie o zainteresowania jest malo ingerujace
    > w prywatnosc, bo wiekszosc ludzi, ktorych znam i ktorzy maja jakies
    > autentyczne zainteresowanie, uwielbia o nim mowic, cieszy sie, jak komus
    > moze powiedziec, ze sie ta rzecza interesuje, wyjasnic, co to jest itd.
    To, że większość znanych Ci ludzi uwielbia o tym mówić nie uprawnia do
    twierdzenia jakoby pytanie o takie sprawy podczas rekrutacji nie ingerowało
    w prywatność.
    Jeśli uważasz inaczej to powim Ci, że większość ludzi, których ja znam do
    sprawy poszanowanie własnej prywtności podchodzi bardzo rygorystycznie, a
    więc pytanie o zainteresowania w procesie rekrutacji jest niedopuszczalną
    ingerencją w prywatność.

    > Mi jest zazwyczaj bardzo milo, jak ktos zapyta, czym sie interesuje, a
    > potem jeszcze wyslucha moich opowiesci o tym. Ingerujace w prywatnosc
    > pytania to pytania o dzieci czy plany rodzinne, poglady religijne i
    > polityczne itd. Zainteresowania nalezaly zawsze do sfery na pograniczu
    > prywatnosci i publicznosci.
    Powtarzam - to zależy od odczuć konkretnej osoby, której postawę w tej
    materii należy szanować. Jeśli już przyjmujący do pracy chciałby coś na ten
    temat wiedzieć wiedzieć, to powinien zapytać czy może prosić o odpowiedź na
    takie pytanie i najpierw wyjaśnić czemu je chciałby zadać. I bezwzględnie
    dostosować się do udzielonej odpowiedzi. Inaczej okazuje się prostakiem i
    tak go trzeba potraktować.

    Jotte