PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Date: Sun, 26 Mar 2006 08:36:06 +0200

    Nixe napisala:
    >W wiadomości <news:e04bs4$dt$1@atlantis.news.tpi .pl>

    >Przecież to tylko przykład. Pisząc "wszystko" nie miałam na myśli ilości
    >starań, lecz albo ilość, albo jakość, albo coś jeszcze innego. Po prostu

    nielogicznie jest pisać "ja nie robię nic, nie biorę udziału w tym wyścigu".

    >Nic bardziej błędnego. Każdy bierze w tym udział - mniej lub bardziej
    >świadomie. Jotte robi to widocznie całkowicie nieświadomie. Tym gorzej dla

    Kazdy to bierze udzial w zyciu gospodarczym, czy chce, czy nie.

    Natomiast podzbior zycia gospodarczego nazwany "wyscigiem szczurow" to
    kombinacja stylu zycia i postawy i mozna tego jak najbardziej uniknac.
    Aha: ludzie sobie lubia rozszerzac albo zawezac definicje wyscigu szczurow. Dla
    mnie to jest postawienie kariery tak wysoko w swojej hierarchii wartosci, ze
    siedzi sie w pracy do poznego wieczora regularnie, ze brakuje czasu na zwiazki,
    rodzine czy pozafirmowe przyjaznie, ze rozne wartosci typu "nie klam" sie
    okazuja mniej wazne od awansowania na wyzsze stanowisko z wieksza iloscia kasy
    itp. Zwykle jest to polaczone z ocenianiem wartosci ludzi po kasie i
    pokazywaniu swojej kasy - czasem nawet z niezlym gustem, gdy ktos mial dobrego
    wizazyste lub naczytal sie prasy fachowej o czyms - ale wybor miejsca na
    wakacje jest dokonywany wedle tego, czy jest to modne miejsce i czy zwiekszy
    ono prestiz czlowieka po pochwaleniu sie nim po powrocie.

    Malo ludzi w tym uczestniczy, na szczescie, i siedza glownie w Warszawie.
    Wiekszosc ludzi oczywiscie jakos tam sie zmaga z zyciem, staje przed
    koniecznoscia wyboru za jednym razem czy za drugim itd., ale wyscig szczurow to
    byl zawsze termin uzywany do opisywania tej sytuacji skrajnej, kiedy juz nic
    nie zostalo poza awansem.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl