PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inspiracje
    Date: Fri, 9 Jul 2010 11:55:30 +0200

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości >> nowego ERP i
    konieczność przeniesienia danych, zmiany indeksów
    > Dlaczego od razu "jelenia"? Firma stawia warunki, pracownik się na nie
    > godzi. Sam napisałeś, że to duperele. Umówmy się, nawet to o czym mówisz
    > to jest praca lekka i niewymagająca kosmicznych kwalifikacji, poza
    > znajomością absolutnych podstaw SQLa (na poziomie "SELECT * FROM
    > kontrahenci") i obsługi arkusza kalkulacyjnego, więc ile Twoim zdaniem
    > należałoby zapłacić takiemu pracownikowi? Za to jest to zajęcie
    > pierońsko upierdliwe i czasochłonne, więc naturalne jest, że zlecenie go
    > podwykonawcy będzie drogie.

    Wszystko zależy od zakresu i podziału obowiązków, ilości zatrudnionych
    informatyków...
    Tzw. "informatyk zakładowy", czyli osoba w firmie nieinformatycznej (dajmy na
    to, np. hurtownia spożywcza), powinien znać, jak każdy szanujący się informatyk,
    podstawy programowania w dowolnym języku, umieć formułować podstawowe zapytania
    SQL do bazy danych, itp itd.
    Firmy jednak ograniczają ilość zatrudnionych, powierzając jak najwięcej
    obowiązków na głowę (aby się przypadkiem nie nudził).
    W rezultacie taka osoba robi za helpdeska, programistę, analityka, serwisanta
    sprzętu, speca od centralek tel. ... i co tam jeszcze można wymyślić.
    Acha, gdy nawali główna księgowa, handlowcy...zawsze można winę zwalić na kogo?
    ;)
    Wiadomo na kogo - bo system nie działał, komputer się zawiesił, informatyk mnie
    nie przeszkolił...

    Inna sprawa, że wiele można się nauczyć od strony praktycznej - jak wygląda
    obieg dokumentów w takiej firmie, jak funkcjonują poszczególne działy i moduły
    ERP, system zabezpieczeń, architektura sieci... to cenny kapitał na przyszłość,
    zwłaszcza gdy ktoś ma ambicje programisty lub konsultanta wdrożeniowego.

    j.