PracaGrupypl.praca.dyskusjedostep do zawodu adwokata › Re: dostep do zawodu adwokata
  • Data: 2002-05-15 21:24:23
    Temat: Re: dostep do zawodu adwokata
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3CE2AED3.7020404@wp.pl...

    > Są zawody, które nie wymagają weryfikacji - nie napisałem, że należy ją
    > rozciągnąć na wszelkie profesje. Idąc dalej za Twoim tokiem rozumowania
    > można stwierdzić, że egzaminy w szkole też są zbędne, bo też można w ich
    > czasie kierować się kryteriami niemerytorycznymi.

    A niczego takiego nie powiedzialem, i mysle, ze blednie przeprowadziles
    ekstrapolacje tego toku rozumowania. Jestem wrecz zdania, ze wyniki egzminow
    powinny byc tym, na czym opiera sie klient (pacjent) wybierajac
    lekarza/prawnika. Oczywiscie ma prawo wybrac takiego, ktory nie ma dyplomu
    ukonczenia studiow prawniczych/medycznych, ale robi to swiadomie na wlasna
    odpowiedzialnosc, i jest swiadom konsekwencji, ktore moze w zwiazku z tym
    poniesc.

    > Oczywiście, tylko, że nie będzie to adwokat, a kucharz znający prawo.
    > Może masz ochtę polecieć rejsowym samolotem z ogrodnikiem za sterami?
    > Oczywiście stewardessa poinformuje pasażerów, że pan robi to pierwszy
    > raz, ale ma podręcznik i ćwiczył w domu na komputerze.

    Jezeli bedzie znal doskonale prawo, umie z niego korzystac, jest gotow
    podjac sie mojej obrony, a ja jestem sklonny skorzystac z jego uslug, to
    tylko i wylacznie moj wybor, i to ja swiadomie poniose tego konsekwencje -
    na wlasna odpowiedzialnosc. A moj adwokat moze byc wtedy nawet eskimoskim
    lowca fok, byle tylko odpowiadal moim wymaganiom, i chcial sie podjac mojej
    obrony.
    Tak samo z pilotem - mysle, ze kariera takiego przewoznika skonczylaby sie
    dosc szybko, a wszyst pasazerowie wysiedli przed startem. Proste prawo
    popytu i podazy. Wybieram pilota, ktory posiada licencje.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman