PracaGrupypl.praca.dyskusjedostep do zawodu adwokata › Re: dostep do zawodu adwokata
  • Data: 2002-05-24 12:09:37
    Temat: Re: dostep do zawodu adwokata
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "wiola" <w...@w...pl> wrote in message
    news:acl1mm$2b0$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > przede wszystkim nie twierdzę, iż wszyscy ludzie z egzaminami i
    > certyfiaktami to geniusze i wcale nie uważam, iż czlowiek z papierkiem jest
    > lepszy od tego który go nie ma, nie taki wniosek wysunęłam i nie to było
    > moja intencją. Zgadzam sie z toba , iż certyfiakt nie gwarantuje, na 100 %
    > wartości merytorycznej pracownika itp. uważam jednak, iż system
    sprawadzania
    > wiedzy (w postaci egzaminów, dyplomów itp), pomimo tego, że jest
    > niedoskonały, powinien byc obowiązkowy w zawodach i przy umiejetnościach,
> [...]

    Dlaczego nie chcesz pozwolić ludziom (rynkowi),
    aby decydowali czyje usługi im odpowiadają?

    Ja jestem przeciwko przymusowi.
    A zmuszanie ludzi do przechodzenia przez kursy
    (organizowane za nasze podatki ale i tak kosztujące
    chętnych, dodatkowe pieniądze)
    zdawania egzaminów
    (gdzie kryteria ustala ciekawe kto? rząd?)
    i tym podobnych rzeczy, to jest wyjatkowo paskudny rodzaj
    przymusu.

    Ja nie mam nic przeciwko, by za mosty brali się poeci.
    Ale czy ty zatrudniłabyś poetę do wybudowania mostu?
    Ja nie (ty chyba też nie).
    Ja najpierw sprawdziłbym, czy ma on kwalifikacje.
    Czy ma odpowiednie certyfikaty, które najlepiej by były
    wystawiane przez prywatne firmy.

    Ale czy mam zamiar zabraniać komuś zatrudnienia poety
    do wybudowania *jego* własnego mostu, za *jego*
    pieniądze? *Nie*.
    Ty niestety chyba tak. :-(

    Pytanie pomocnicze. Czy powinienem mieć wg ciebie prawo do wymiany
    uszczelki w kranie? Czy też może powinien to robić specjalizowany
    hydraulik posiadający certyfikat wydany przez
    Ministerstwo Niecieknących Rur?

    Stach