PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
  • Data: 2003-11-01 11:03:01
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bnvn7f$ilt$1@news.onet.pl...

    > Sam SQL narzędziem nie jest.

    Kwestia podejscia. Jest oficjalnie i jednoznacznie zdefiniowana technologia.
    Mozna
    ja wykorzystac do stworzenia modelu nawet bez uzycia komputera, a wiec imho
    jest narzedziem.

    Tak czy inaczej - absolwent informatyki MUSI znac chocby:
    - SQL,
    - skladnie C, a najlepiej C++,
    - pojecia z zakresu struktur danych i algorytmow.

    > Raczej język. narzędziami będą odpowiednie
    > środowiska programistyczne i bazy różnych producentów. Ze względu na ich
    > ilość, raczej trudno uczyć wszystkich.

    Podkreslam wiec, ze ow delikwent mial napisac proste zapytanie w czystym
    SQL.
    Czystym! Ustandaryzowanym przez ANSI! Z uzyciem SELECT, GROUP BY, COUNT
    i ORDER BY. Nic wiecej.

    Dodam, ze przeprowadzilem test dopiero po jednoznacznej deklaracji poziomu
    umiejetnosci
    (wiekszosc 5/5). Zaprezentowal zatem brak samokrytycyzmu czy swiadomie
    usilowal
    wprowadzic mnie w blad?

    > Marzyciele, którzy myślą, że wiedzy przekazywanej na wykładach nauczą się
    > metodą sita-learnig.

    heh :-)

    > A tak poważniej. Głąby i nieuki są wszędzie. Z drugiej strony wymaganie od
    > absolwenta znajomości konkretnych narzędzi bardzo często mija się z celem.
    > Jest ich za dużo by w ciągu studiów opanować wszystkie w stopniu
    > zadawalającym.

    Przypomne wiec jeszcze raz, ze ow Pan sam zadeklarowal umiejetnosc w/w
    narzedzi
    na poziomie 5/5.

    Poza tym - szuka sie zwykle pracownika majacego pewne konkretne
    umiejetnosci.
    Zadaniem pracownika (w tym studenta) jest monitorowanie rynku pracy, wybor
    jednego lub
    kilku narzedzi i dobre ich opanowanie. Przeciez mowimy o puli raptem
    kilkunastu popularnych
    narzedzi!

    > Do tego dochodzi koszt ich zakupu. Raczej nie wielu studentów
    > stać na to, by zafundować sobie pakiety Borlanda w wersjach Enterprise
    albo
    > Prof, czy też Visual Studio.

    Istnieja rowniez wersje edukacyjne - np. VB NET STANDARD, zupelnie
    wystarczajacy
    do tworzenia softu kosztuje ok. 400 zl. Moze mniej imprezowac na studiach, a
    wiecej
    inwestowac w siebie?

    Poza tym - akurat studentow nie podejrzewalbym o _kupowanie_ legalnego
    oprogramowania... :)

    > Nie mówiąc już o przyzwoitych bazach danych.

    MySQL, PostgreSQL sa darmowe, (Interbase do niedawna tez), a zawieraja
    wiekszosc
    typowych mechanizmow baz danych. Sa doskonale do nauki. Zreszta, wiekszosc
    malych/srednich projektow i tak sie tworzy o oparciu o nie.

    MSSQL zas ma nieco okrojona odmiane - praktycznie darmowe MSDE, czesto
    dokladane
    do roznych aplikacji. Moze warto sie z nim zapoznac?

    > Jednak nie zwalnia to delikwenta od posiadania jakiegoś przyzwoitego
    minimum
    > wiedzy.

    oraz minimum samokrytyczmu/uczciwosci.

    Pod tym podpisuje sie rekami i nogami