    From: "K.S.A.T." <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 'a propos PIP
    Date: Tue, 16 Sep 2003 20:51:01 +0200

    Witam :)
    a propos PIP, dobra rada, kiedy już się di nich zgłosisz, a oni aktywnie
    zajmą się Twoją sprawą, nie pozwól im na to, aby swoją działalność
    zakończyli na upomnieniu pracodawcy i mamrotaniu o tym, że jak sie
    pracodawca nie wywiąże do ustalonego terminu to "sam sobie idź z tym do sądu
    pracy"....
    jest taki mądry portalik INFOR GP [ http://www.infor.pl/ ] i tam niedawno
    czytałem artykuł o tym, że pracownik PIP _ma_obowiązek_ doprowadzić do
    wypłacenia poszkodowanemu, stwierdzonych podczas inspekcji urzędnika PIP
    należności, włącznie z wniesiesieniem wniosku do Sądu Pracy. Skoro powinni -
    to niech się tym zajmują, bo w przypadku zaistnienia podobnej do opisanej tu
    przeze mnie sytuacji, napewno się będą chcieli wymigać.....
    Także - nie daj się!!!
    Acha... na wszelakie roszczenia masz 3 lata od mamentu ich zaistnienia, a
    proces przedawnienia zatrzymuje się w momencie złożenia pozwu do sądu.

    pozdrawiam
    K.S.A.T.

    [niech doświadczenia z mojej klęski komuś się przydadzą]