PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete kolo !!! › Re: Zamkniete kolo !!!
    From: "Agnieszka" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zamkniete kolo !!!
    Date: Sat, 23 Feb 2002 14:59:22 +0100

    > tak w Szczecinskim pisalem cyt "o ile dobrze pamietam" ale mniejsza z tym
    >
    > w malych firmach jedna z metod rekrutacji jest szukanie pracownikow wsrod
    > znajomych personelu zmniejsza to koszty pozyskania pracownika i bardzo
    czesto
    > tak jest ze pracownicy znaja w swoim otoczeniu ludzi z odpowiednimi
    > umiejetnosciami.

    Nie zaprzeczam, ale wydaje mi się że relacje między pracownikami w takich
    przypadkach są zaburzone.
    Co innego jesli jest to firma rodzinna, gdzie mały zakład produkcyjny czy
    też sklep prowadzone są przez małżeństwo, pomagają dzieci.

    Sam obsługuję firmę niewielką, zatrudniającą ok. 20 pracowników, gdzie w
    zarządzie zasiada ojciec i dwóch jego synów. Normalka, to ich firma.

    Co innego, jeśli firma zamieszcza ogłoszenie, przeprowadza rekrutację, a i
    tak w końcu zatrudniony jest ktoś "z klucza".

    A poza tym jakbyś się czuł wśród "samych swoich", a Ty jako jedyny nie
    miałbyś żadnych koneksji rodzinnych itp z pozostałymi pracownikami. Czy nie
    stanowiłoby to dla Ciebie dyskomfortu.
    Wyobraź sobie sytuację, że w dziale handlowym, w którym jesteś np
    zatrudniony, Twoją koleżanką byłaby żona szefa ;).

    > Nie generalizuj, że kazdy pracownik polecony przez innego pracownika jest
    > gorszy od tego z zewnatrz

    to nie wynikało absolutnie z moich postów

    > np COMARCH do 2000 roku mial wlasnie taka polityke personalna tzn
    pozyskiwal
    > pracownikow nie poprzez ogloszenia prasowe lecz z polecen pracownikow co
    nie
    > oznacza ze przyjmowal kazdego poleconego. Taki ktos przechodzil normalna
    > rekrutacje i bardzo wielu zostawalo zatrudnionych takze z polecenia np
    brata
    > itd.

    nie czarujmy się - polecony o jednakowej przydatności na to samo stanowisko
    zawsze przegra z niepoleconym. Po prostu jego atutem jest "polecony".

    > Jest to swietna metoda obnizajaca koszty i pozwalajaca pozyskac naprawde
    > dobrych poniewaz jezeli kazda osoba przechodzi w firmie normalna
    rekrutacje
    > nikt nie bedzie polecal slabeuszy.

    przy takim wysokim bezrobociu polecamy także i słabeuszy, wychodząc z
    założenia, że pracując - wdroży się z czasem ;)
    po prostu poszukiwanie pracy jest swego rodzaju "walką" o środki do życia, a
    kompetencje nie zawsze są brane pod uwagę, gdy oceniamy kandydata, który
    jest synem naszego dobrego przyjaciela, kuzyna itp.

    Swoją drogą gdybym był szefem swojego kumpla, też jakoś tak dziwnie bym się
    czuł.

    > Wiec nie ma sie co oburzac ze gdzies tam pracuja klany rodzinne bo moze
    sie
    > okazac ze sa o wiele lepsi np. od ciebie, a robienie rwetesu to dobre dla
    > przekupek na targu.

    no nie przesadzaj, chciałem tylko obrazowo przedstawić to zjawisko i przy
    okazji nawiązać do wcześniejszych dyskusji typu - "czy pracę można znaleźć
    tylko i wyłącznie, mając znajomości"

    nikt tu nie robi rwetesu...wyluzuj :-)
    to tylko dyskusja, nie podchodź do tego tak emocjonalnie.

    > a calym szacunkiem

    pozdrawiam

    jaca