PracaGrupypl.praca.dyskusjeWYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA › Re: WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA
  • Data: 2005-01-14 17:41:52
    Temat: Re: WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia OLA <s...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > Moją firmę wykupiła inna firma, która ma swoją siedzibę w zupełnie
    > innym mieście 300 dalej. Mam umowę na czas nieokreślony i pracuję w
    > tej firmie od 5 lat. Jeśli nie przystanę na nowe miejsce pracy / a
    > nie przeniosę się na pewno/ to jak moja odmowa bedzie potraktowana,

    Pracodawca zmieniając miejsce pracy powinien wręczyć tzw. wypowiedzenie
    zmieniające /gdyż zmienia istotne warunki umowy o pracę - miejsce
    świadczenia jej/. Jeżeli nie przyjmniesz jego to ono automatycznie
    zmienia się w wypowiedzenie. Terminy takiego wypowiedzenia są takie same
    jak przy zwykłym wypowiedzeniu. Tzn. jeżeli staż pracy masz taki, że
    należy ci się 3-mies wypowiedzenie, to wypowiedzenie zmieniające jest
    właśnie na 3-mies - czyli nawet jak je podpiszesz to pracę w innym
    miejscu powinnaś rozpocząć za 3 mies. A jak nie podpiszesz to za te 3
    mies kończysz pracę.

    Co do odprawy. To zależy czy normalnie by ci przysługiwała. Ile zakład
    pracy osób liczy? Mniej niż 20 - odprawa ci się nie należy, więcej niż
    20? - wtedy powinna, gdyż takie wypowiedzenie powinno być potraktowane
    conajmniej jako 'zwolnienie indywidualne' - gdyż było by z przyczyn
    leżących po stronie pracodawcy /likwidacja stanowiska pracy-w danym
    miejscu/ - ale tego nie jestem pewna, spytaj się w PIP.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #