PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ? › Re: Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?
  • Data: 2006-04-20 17:37:21
    Temat: Re: Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:op.s8a1pxgccl1zot@matrix.lan>
    Marek <x...@x...com> pisze:

    > Zatrudniam osobę na umowę zlecenie - miesiąc w miesiąc (wykonuje dla
    > mnie drobne prace na komputerze) czy tak można ? Czy ZUS nie
    > podciągnie tego jako "pracę na etat" ?

    To zależy. Musiałbyś dokładnie opisać na czym polegają te zlecenia (czas,
    częstotliwość wykonywania itp.)
    Sam fakt zawierania comiesięcznych umów nie jest jednoznaczny z tym, że jest
    to praca równa pracy etatowej.
    Decydują o tym inne czynniki.

    > bo pomiędzy zleceniami nie ma
    > przerw ? Czy są jakieś ograniczenia czasowe ?

    Nie trzeba robić przerw, nie ma ograniczeń czasowych, kwotowych, ale należy
    pamiętać, że przy przekroczeniu określonego dochodu (nie powiem Ci teraz
    jakiego, bo sama dokładnie nie wiem) wchodzi się na kolejny próg podatkowy.
    Z tym, że o tym de facto powinien pamiętać zleceniobiorca, a nie
    zleceniodawca.

    --
    Nixe