PracaGrupypl.praca.dyskusjeTragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy › Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących d
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących d
    Date: Fri, 16 Jun 2006 04:16:37 +0200

    fkd napisal:

    >Prezentowanie się we właściwy sposób jest istotne, ale jedynie w
    >przypadkach rekrutacji na stanowiska które tego <wymagają>.
    >Oczywiście bardzo ważne jest przemyślane i uczciwe przedstawienie swoich
    >kompetencji jednak co w czasie rekrutacji może zrobić kandydat ?
    >To osoba rekrutująca na dane stanowisko ma obowiązek sprawdzić jego
    >kompetencje.
    >
    >Nie wiem dlaczego, ale zawsze wydawało mi się, że to osoba zatrudniona w
    >firmie, która poszukuje pracownika jest odpowiedzialna za wybranie
    >najlepszego z kandydatów.

    Zazwyczaj nie jest potrzebny najlepszy, tylko dostatecznie dobry.

    To samo dziala przy wyborze produktow - gdy masz wielki wybor, a potrzebujesz w
    miare szybko i nie jest to zyciowa decyzja, tylko jedna z wielu, nie robisz
    doglebnych badan i poszukiwan, tylko w momencie, gdy znajdujesz cos, co do
    czego jestes pewien, ze za akceptowalna cene zaspokaja twoje potrzeby, kupujesz
    i z ulga myslisz "no to teraz moge sie zajac ciekawszymi sprawami". Korzysc z
    posiadania produktu odrobine lepszego nie wynagradza kosztu - wysilku i czasu
    ktory bys musial poswiecic na jego odnalezienie. A wybrany produkt sie
    sprawdza, wiec jest ok.

    To samo odnosi sie do kupowania czyjejs pracy - o ile nie ma to byc prezes
    wielkiej firmy lub inny czlowiek absolutnie kluczowy dla przedsiebiorstwa.

    Dlatego rola rekrutera nie jest wyluskanie najlepszego, byc moze niesmialego,
    talentu, tylko zatrudnienie kogos, kto sie na danym stanowisku sprawdzi i tyle,
    kosztem jak najmniejszego czasu i wysilku.

    >Im bardziej ktoś jest przekonany o swoich kompetencjach tym mniejsze je
    >ma.

    A tu prezentujesz typowo polska postawe, ktora byla jedna z rzeczy, ktore mi
    bardzo w Polsce przeszkadzaly. Mianowicie, ze jak ktos jest pewny siebie,
    zadowolony z siebie itd., to musi to byc bicie piany albo cos jest nie w
    porzadku, natomiast osoba naprawde wartosciowa jest obowiazkowo cicha, skromna
    i niesmiala.
    Postawa psychiczna zalezy od zupelnie innych czynnikow niz kompetencje i nie ma
    miedzy nimi bezposredniego zwiazku (wylaczajac zawody, w ktorych duza czesc
    kompetencji to wlasnie postawa, np. handlowiec).

    >Są nawet badania, dotyczące wprawdzie ilorazu inteligencji jednak
    >przyjmując założenie, że iloraz inteligencji przekłada się w jakiś
    >sposób na kompetencje i kwalifikacje (oczywiście nie jest to regułą)

    edyna kompetencja zwiazana z IQ jest umiejetnosci rozwiazywania testow na IQ ;)

    >stanie dostrzec inną szerszą perspektywę problemu, oraz zdają sobie
    >sprawę, że proponowane rozwiązanie lub odpowiedz nie jest zazwyczaj
    >jedyną właściwą.
    >
    >Jak się zaprezentuje taka osoba na rozmowie z HR-owcem ? Fatalnie ...

    Zjawisko wiekszej ilosci watpliwosci, wynikajace z postrzegania wiekszej ilosci
    czynnikow przez osoby inteligentne rzeczywiscie istnieje, ale nie sadze, ze ma
    to znaczenie w przypadku rozmowy z HRowcem. Pytania zadawane przez HRowcow nie
    naleza zwykle do kategorii takich, przy ktorych mozna upasc pod ciezarem
    wlasnych zwatpien opisanego wyzej rodzaju. Mowimy wszak o watpliwosciach natury
    intelektualnej, racjonalnej. W sytuacji rekrutacyjnej ujawnic sie i zaszkodzic
    moga watpliwosci i niepewnosci natury emocjonalno-spolecznej.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl