PracaGrupypl.praca.dyskusjeSposoby poszukiwania pracy!!! › Re: Sposoby poszukiwania pracy!!!
  • Data: 2004-03-02 18:22:40
    Temat: Re: Sposoby poszukiwania pracy!!!
    Od: "Sylwia Malanowicz" <s...@a...pl.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c226au$66i$1@news.onet.pl...
    > generalnie chodzi mi o to w jaki sposob poszukujecie pracy??

    Wg mnie najlepszy sposob na poszukiwanie pracy to
    wysylanie cv do firm, w ktorych chcialoby sie pracowac,
    nawet (a wlasciwie w szczegolnosci!) jezeli nie szukaja pracownikow.
    Zeby to zrobic jednak trzeba sie dobrze zastanowic co chcialoby sie
    robic i dlaczego akurat w danej firmie. Nie nalezy wysylac cv do pierwszej
    lepszej
    firmy z Panoramy firm i to jeszcze majac nadzieje
    "niech mnie wezma na jakiekolwiek stanowisko".

    Ponosi sie niestety koszty zwiazane z wysylka listow, ale unika tlumu jaki
    wystepuje
    w postaci setek cv przyslanych do firmy, ktora prowadzi wlasnie proces
    rekrutacyjny
    na okreslone stanowisko.

    Wiekszosc dobrych firm ma w tej chwili dzialy HR, ktore prowadza baze
    kandydatow. Gdy maja wolny etat nie daja ogloszenia lecz wybieraja
    kandydatow
    sposrod cv ktore juz otrzymali. Osoba szukajaca pracy ma wowczas do
    czynienia
    z mniejsza konkurencja, a pracodawca nie ponosi kosztow zwiazanych z
    rekrutacja
    i nie traci czasu na przegladanie aplikacji, w ktorych niezadko
    umiejetnosci kandydatow sa zupelnie nieadekwatne do wymagan.

    Ja osobiscie w ten wlasnie sposob znalazlam prace.
    Wyslalam ok. 10-12 cv do firm, w ktorych chcialam pracowac.
    Z tego 4 zaprosily mnie na rozmowe, a w 1 z nich aktualnie pracuje :)

    Dla porownania dodam, ze wyslalam okolo 150 cv na rozne ogloszenia z GW
    i internetu, a bylam na ok 10 spotkaniach.

    Zycze powodzenia i pozdrawiam

    --
    Sylwia