PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
  • Data: 2005-03-28 14:14:44
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    vertret(at)op.pl napisał(a):

    > Znowu odwracasz i zamulasz. Ja od zawsze twierdze, że WSZEDZIE wolny rynek
    > lepiej sie sprawdzi od jego braku. Skoro twierdzisz, że nie mam racji to
    > jeszcze raz proszę o podanie jednego przykładu, gdzie wolny rynek zaszkodzi.

    Prywatyzacja wszystkich kopalń na terenie Śląska spowoduje masowe redukcje
    zatrudnienia w tychże kopalniach, łączenia i zamykania nierentownych
    przedsiębiorstw. Tak więc przybędzie duża ilość bezrobotnych, którym
    do emerytury nie brakuje wiele, ale pracy nie znajdą już nigdzie.
    Okoliczne sklepy i punkty usługowe uzależnione od tychże kopalń, również
    odczują ten stan, sporo z nich zbankrutuje, a co za tym idzie kolejni
    ludzie zostaną pozbawieni środków do życia. Po pewnym czasie w tych
    regionach również wzrośnie znacznie przestępczość, bo ludzie nie mając
    za co żyć, zaczną kraść. Ogólnie skutki społeczne takiej prywatyzacji
    i zadziałania mechanizmu wolnorynkowego byłyby dużo gorsze od obecnej
    sytuacji. I nie uważam, że obecna sytuacja jest dobra. Uważam, że to
    jest mniejsze zło.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer