PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzepisywanie pracy dyplomowej -cena? › Re: Przepisywanie pracy dyplomowej -cena?
    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przepisywanie pracy dyplomowej -cena?
    Date: 17 Apr 2003 09:29:34 +0200

    > Nie odpowiedziałeś mi - jaka jest "obiektywnie" dobra stawka za
    > przepisywanie prac.
    > Odpowiedz też kto ma o tym decydować.
    > Zresztą to jest twoje subiektywne zdanie. I to zdanie tylko jednej strony
    > rynku. Ale druga strona rynku (zamawiający przepisywanie) twierdzi zupełnie
    > co innego.
    > Z tego po prostu jest jeden wniosek: Po prostu to właśnie studenci powinni
    > się zajmować wykonywaniem takiej pracy, gdyż mają pewne
    > cechy/możliwości/warunki, które pozwalają im działać taniej.

> [...]
    To wszystko prawda, a raczej byłaby prawda, gdyby dotyczyła normalnego kraju.
    To co dla ciebie jest pięknem wolnego rynku, dla bezrobotnego jest koszmarem.
    Problem w tym, że uczący się lub szczęśliwie jeszcze pracujący, bezrobotnego
    nie zrozumie tak długo, jak nie wie co to bezrobocie (najedzony nie zrozumie
    głodnego). Zapewniam ciebie, że bezrobocie inaczej wygląda w gazecie i tv, a
    inaczej przeżywane osobiście.
    Cały czas twierdzę, że w Polsce zaniżanie kosztów pracy przez uczniów i
    studentów jest szkodliwe dla bezrobotnych i pracujących. Bezrobotni, którzy
    mogliby przeczekać wykonując np. przepisywanie prac, są wyrzucani z rynku przez
    takich, co właściwie najczęściej nie musieliby pracować, bo na ich utrzymanie
    pracują rodzice. Podobny problem jest z płacami za pełny etat. Potencjalny
    pracodawca potrzebujący np: informatyka-guru do wszystkiego, w czasie rozmowy
    wstępnej na temat płacy po usłyszeniu od kandydata proponowanej kwoty
    wynagrodzenia np. 1500, powie: czyś pan z byka spadł? - syn sąsiada zrobi mi to
    za 500, tylko że już nie ma czasu bo ma za dużo pracy.
    Pozdr
    Marek