PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca › Re: Praca
    From: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca
    Date: Sun, 26 Oct 2003 18:15:51 +0100

    s...@r...net.pl wrote:

    > Witam
    > Wiem, że to troche offtopic, ale mam problem.
    > Właśnie zaczšłem studia internetowe(informatyczne) na jednej z lepszych
    > polskich uczelni.
    > Postanowiłem, że zacznę takie sdudia i będę pracował (oczywiście w
    > zawodzie), bo da mi to więcej zysku niż studia dzienne.
    > Mam pracę, ale...
    > W niemczech studiuje moja dziewczyna, tutaj kokosów nie zarabiam (jak na
    > realia oczywiście, nie mówie o niebotycznych kwotach), więc chciałbym się
    > tam przenieść .

    Moge dac prosta rade: Zamiast studiowac w Polsce staraj sie tez zalapac na
    studia w Niemczech (chocby w Cottbus lub Zittau - szczegolnie otwarte dla
    Polakow). I lap sie kazdej mozliwosci zarobku, a najpierw ucz jezyka. Jako
    informatyk masz male szanse na prace, poki nie zablysniesz doswiadczeniem i
    osiagnieciami. W tej chwili szansa na prace dla informatykow w Niemczech jest
    niewielka (nawet dla Niemcow), jesli nie sa juz doswiadczeni i wybitni (i ci
    nigdy nie beda mieli wielkich trudnosci - chyba, ze ich specjalnosc przestanie
    byc potrzebna). Przepisy nie wspieraja Cie, ale moze twoja dziewczyna cie
    wesprze. Jesli nie, a zalezy ci na niej, to przebijaj sie jak mozesz - pokaz
    jej, ze to potrafisz. Uwazaj przy tym, zeby nie wpasc na pracy na czarno. Jest
    duzo mozliwosci ominiecia tego problemu, ale tez duzo mozliwosci wpadniecia -
    badz ostrozny.

    Mowie to w oparciu o wlasne - w tym wzgledzie bogate - doswiadczenie, i
    posiadana wiedze oraz kontakty.Jesli jestes mlody, ambitny i wytrwaly, to ci sie
    uda. Moze twoje losy nie potocza sie tak, jak ci sie dzisiaj wydaje, ale w
    mlodosci doswiadczenie sie liczy.

    Odradzalbym studia informatyczne, ludzi z takim wykszatlceniem juz dzisiaj jest
    za duzo. Lepiej inzynierskie innego kierunku.
    Informatyka bedzie niedlugo wiedza powszechna i wymagana dla wszystkich
    fachowcow z dziedziny techniki i nauk scislych, a pewnie i innych. I tylko
    naprawde wybitni beda sie w tym specjalizowac z sukcesem, wszyscy inni beda
    potrzebowac jeszcze innego fachu, zeby znalezc prace. To tak troche, jak z
    kierowcami - tylko niektorzy potrzebuja kierowcow, a wielu potrzebuje ludzi z
    prawem jazdy - informatykow potrzebowac beda wkrotce niektore tylko firmy i
    uczelnie, reszta bedzie potrzebowala fachowcow z konkretnej dziedziny, ktorzy
    potrafia programowac, uzywac komputer, znaja sie na wielu dziedzinach
    informatyki, ktore sa im potrzebne i moga sie tego, co im potrzebne szybko
    nauczyc. Jesli juz teraz nie jestes wybitny, bo to np. bylo twoje hobby od lat,
    to chyba warto pomyslec o innej specjalnosci.

    Pozdrawiam

    Wieslaw Bicz

    ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------
    ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852
    --------==== mailto:W...@o...pl -=- http://www.optel.pl ====-------