PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce? › Re: Kto chroni pracodawce?
  • Data: 2002-05-09 12:29:21
    Temat: Re: Kto chroni pracodawce?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Joanna" <l...@a...net> napisał w wiadomości
    news:abdoml$bhd$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > CZlowieku, przecież ona bedzie bezrobotna z wyboru!!!

    Popatrz z jej perspektywy.
    Przyjmuje teraz tę ugodę - i powiedzmy za 10 miesięcy ją zwalniasz (a jeżeli
    za miesiąc czy 2 dojdziesz do wniosku, że nawet na 1/6 jej nie potrzebujesz,
    to wychodzi jeszcze gorzej). Dostaje 1800 odprawy i 6000 zarobi przez te 10
    miesięcy.
    Alternatywa - nie przyjmuje warunków, dostaje 6 000 odprawy i kilkaset
    złotych miesięcznie zasiłku. Czyli dostaje więcej nic nie robiąc.
    Może zwyczajnie Ci nie ufa?

    > Czy naprawde tylko dlatego, ze pare lat temu tracac prace "przeszlam na
    > swoje" jestem ta be ? Stworzylam miejsce pracy nie tylko dla siebie ale i
    > dla kilku innych osob i mimo wszystko jestem teraz winna jej
    > krotkowzrocznosci i pazernosci?

    Nie twierdzę, że jesteś be. Nie twierdzę też, że pracownica jest be. Sama
    jednak twierdzisz, że nie chcesz dać (ex)pracownicy tego, co jej się prawnie
    należy. O konsekwencjach zatrudniania trzeba było pomyśleć przed
    zatrudnieniem pracownika - dlatego ja nie zamierzam nigdy nikogo zatrudniać.
    Trzeba mieć albo bardzo poważny powód, aby zatrudnić kogoś na umowę o pracę,
    albo nie zdawać sobie sprawy z konsekwencji.

    > Nie myslisz chyba o mnie jako wyzyskiwaczu ? Ona zarabiala 2100 brutto za
    > mycie podlog i przyjmowanie zlecen. Moze nie sa to kokosy ale znam kilku
    > nauczycieli ktorzy chcieliby tyle zarabiac!!!

    Ja nie mam najmniejszego zamiaru oceniania Ciebie. Co najwyżej wyrażam swoje
    zdanie co do konkretnej sytuacji. Pracownica zwolniona w takiej sytuacji ma
    prawo do odprawy. Moralnej oceny tu nie oczekuj - NTG.

    A co do pytania z topica - pracodawcę chronią prawnicy przez niego
    zatrudnieni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775