PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki egzamin z angielskiego....... › Re: Jaki egzamin z angielskiego.......
  • Data: 2003-02-17 18:13:11
    Temat: Re: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl> wrote in
    news:b2m83m$hih$1@nemesis.news.tpi.pl:

    /ciach.../

    > Jesli chodzi o temetyke biznesowa to z tego co zdazylem sie
    > zorientowac, na egzaminach
    > z "business" w tytyle nie wymagaja zadnych cudow, za to wydaje mi sie,
    > ze taki certifikat moglby zrobic lepsze wrazenie na pracodawcy (jasne,
    > ze zalezy jeszcze na kim konkretnie,

    Po dluzszym namysle odpowiadam. Polecilbym Ci dwa certyfikaty : ogolny i biznesowy.
    Aby "graly ze soba", dobralbym 2 certyfikaty brytyjskie - np. CAE + LCCI Level 2 -
    lub jesli
    czujesz sie dosc dobry - Level 3. Wbrew pozorom, do LCCI musialbys sie chyba troche
    poduczyc ze wzgledu sztywne wymogi formalne. Nie chodzi juz nawet o sam jezyk, raczej

    o sposob w jaki powinno byc napisane memo, fax cover sheet i pare innych pism. Mam
    mniej wiecej ten sam problem - dobra znajomosc angielskiego nie poparta certyfikatem.

    Ja mysle o troche dziwnym polaczeniu TOEFL z LCCI. TOEFL dlatego, ze zawsze staralem
    sie uczyc amerykanskiej odmiany jez. angielskiego (choc obecnie mowie jakims
    pomieszanym) i chcialbym to doprowadzic do konca, tj. do certyfikatu, na ktory nigdy
    nie
    mialem czasu. LCCI dlatego, ze zdawalem juz odpowiednik "2" (egzamin wew. w mojej
    szkole) i wiem mniej wiecej czym to pachnie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.