PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak
    myślicie]
    Date: Fri, 21 Oct 2005 11:03:42 +0200

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:dj8d8c$ggn$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, ja bym powiedziała, że to niekoniecznie po zawodzie
    > należy szukać, tylko raczej po sposobie bycia.

    A nie sądzisz, że abstrakcyjność pewnych zajęć też w dużej mierze na to
    wpływa?
    Ostatnio sam prawie nie ześwirowałem na prezentacji dot. komponentów
    wirtualnych, gdzie prelegent przeskakiwał na coraz to wyższe poziomy
    abstrakcji, a mnie za każdym razem wydawało się, że to już był ostatni
    poziom. Że już wiem do czego one służą. Że wiem jakie dają korzyści i z czym
    się to je. Notabene, po kilku takich móżdżeniach do dziś dokładnie nie wiem,
    o so w tym chosi.

    Drugi prawie świr, to było poszukiwanie analogii w marketingu tychże do
    marketingu tradycyjnych, znanych wszystkim produktów FMCG, dóbr luksusowych
    itd. Próbowaliśmy razem z facetem, nieźle osadzonym w marketingowym
    zarządzaniu profuktem, odnieść się do tradycyjnych pojęć (opakowanie, marka,
    rdzeń produktu etc.) co za cholerę się nie udawało, bo za każdym razem
    definicja była prawie dobra, pojęcia prawie pasowały, prawidła prawie się
    zgadzały. Efekt przemyśleń: wyrzucić p. Portera na śmietnik, przynajmniej w
    zakresie marketingu komponentów.

    Pointując, to jestem przekonany, że im bardziej oderwana od rzeczywistości
    branża, w im bardziej "syntentyczne", hermetyczne rozważania człowiek się
    zagłębia, tym łatwiej przekroczyć barierę, po której najlepiej porozmawiać z
    psychiatrą i wziąć długi urlop na bezludnej wyspie, gdzie problemy są jak
    najbardziej realne (zbudować nożem szałas, opędzić się kijem od stada
    tygrysów :)

    > A dzisiaj rano jak z gorączką leżałam, to z łóżka uparcie
    > przez ładne parę sekund oglądałam własne okno na ścianie,
    > w celu znalezienia na nim krzyżyka i zamknięcia go. Przez łeb
    > przeleciało mi też, że i tak nie mam myszy bezprzewodowej i
    > trzeba będzie tyłek ruszyć...
    Ja miałem podobnie. Jeździłem samochodem z dużo za dużą prędkością. Bo
    przecież jak coś się stanie to CTRL+Z i po sprawie :)

    > Powoli też zaczynam
    > zastanawiać się nad zawodem tłumacza z naszego na polski ;)

    Mnie najwięcej kłopotów sprawia wytłumaczenie trenerom, że klient nie
    oczekuje programu w stylu "negatywne modyfikacje informacji na drodze jej
    przekazywania kanałem werbalnym" tylko "jak unikać nieporozumień w rozmowie"
    :)

    pozdr.
    m.