PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
  • Data: 2005-10-21 09:56:42
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> napisał w wiadomości
    news:djaavn$67t$1@inews.gazeta.pl...

    > Ostatnio sam prawie nie ześwirowałem na prezentacji dot. komponentów
    > wirtualnych, gdzie prelegent przeskakiwał na coraz to wyższe poziomy
    > abstrakcji, a mnie za każdym razem wydawało się, że to już był ostatni
    > poziom. Że już wiem do czego one służą. Że wiem jakie dają korzyści i z
    > czym
    > się to je. Notabene, po kilku takich móżdżeniach do dziś dokładnie nie
    > wiem,
    > o so w tym chosi.

    Tak gadasz o tych kompotentach, ze sobie pogooglalam. Z tego co rozumiem, to
    chodzi o klocki, ktore mozna wykorzystac w zupelnie roznych aplikacjach i
    przyrzadach. Jezyki programowania maja swoje biblioteki procedur i normalny
    programista nie pisze od podstaw, tylko sklada z wiekszych "klockow", a
    tutaj mamy to samo, tylko przeniesione z programowania na komponent, ktory
    mozna wlozyc i do komorki, i do aparatu do mierzenia cisnienia, i do pralki
    i przy odrobinie dopasowania (lub nawet nie) bedzie w kazdym z nich pelnil
    inna role. Przykladem staroswieckim jest CPU :). Po to, zeby przyspieszyc
    projektowanie i skladanie i zmaksymalizowac korzystanie z juz
    zaprojektowanych i przetestowanych skladnikow, zamiast je skladac, robi sie
    coraz bardziej ruchome klocki o coraz szerszym polu potencjalnego
    zastosowania, az do np. listy bramek logicznych wraz z polaczeniami. Czy ja
    zle zrozumialam to z kilku artykulow z amerykanskiej prasy IT, czy jestem
    nienormalna jako ktos, komu wydaje sie, ze poziom abstrakcji nie jest tu
    wcale zawrotnie wysoki?

    I.