PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie na informatyke... › Re: Gdzie na informatyke...
  • Data: 2002-04-16 13:46:43
    Temat: Re: Gdzie na informatyke...
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek Bryński" <m...@g...pl> wrote in message
    news:a9h8gn$epl$1@news.gazeta.pl...
    > Problem Pol.Sl jest taki ze Wawa zabiera wszystkich najlepszych. Pytalem
    sie
    > wiekszosci znajomych z olimpiad i wiekszosc z nich (no moze oprocz tych z
    > Krakowa i Wroclawia) idzie na UW. Tzn. ze na Pol.Sl bedzie
    > najprawdopodobniej duzo nizszy poziom niz na UW (pytanie tylko czy to wada
    > czy zaleta)

    Wierz mi - nie zabiera, olimpijczycy to specyficzna grupa (informatycy
    zreszta tez), wcale nie zawsze sa to pozniej najlepsi w zawodzie
    informatycy. I zeby nie bylo - sam bylem zwolniony z egzaminow z powodu
    bycia olimpijczykiem (fizyka). Poziom naprawde nie jest niski, jak sie
    zagapisz to wylecisz jak nic - musisz byc albo inteligenty i miec pasje albo
    harowac, trzeciej drogi nie ma. Za moich czasow prowadzacy zajecia na
    Pol.Sl.
    najwyzej cenili sobie studentow dwoch wydzialow - Informatyki i
    Architektury. Z paroma goscmi rozmawialem w czasie finalow olimpiady
    fizycznej w Warszwie i bylo to samo, wiekszosc szla do Warszawy na studia,
    ale... przeciez to byli ludize z calej Polski i wiekszosc z nich nie miala
    lokalnych uczelni. Nie ma tu miejsca "zabieranie" bo ich sie nikomu (zadnej
    innej uczelni) nie zabiera. Powiem wiecej ludzie, ktorych spotkalem w czasie
    studiow (przynajmniej wiekszosc z nich) nie ustepowali (pod wzgledem
    bystrosci, a co najwazniejsze pasji) olimpijczykom. W informatyce bardzo
    wazna jest pasja i zaangazowanie. I pamietaj UW to uniwersytet i jako taki
    rozni sie od kazdej politechniki, musisz sie zdecydowac co tak naprawde
    chcesz studiowac. Sprawdz najlepiej czego tam i tu ucza i czego chcesz sie
    sam uczyc. Mgr inzynier ma IMHO wieksze szanse niz tylko mgr. - tak sie mi
    wydaje. Ale jest i druga strona medalu. Jak pojedziesz studiowac do Warszawy
    to prawdopodobnie tam juz zostaniesz i bedziesz tam mieszkal i pracowal. O
    dobrze platna prace w Warszawie na pewno jest latwiej - duzo, naprawde
    duzych miedzynarodowych form, choc i na poludniu jest tego coraz wiecej
    zwlascza w zakresie Hi-Tech. Ale do Warszawy ZAWSZE mozesz sie
    przeprowadzic, mi osobiscie taka przeprowadzka nie odpowiada. Prace w czasie
    studiow w Warszawie raczej powinienes tez znalsc, ale raczej nie od
    pierwszego roku jako informatyk - koszty utrzymania tez bedziesz mial wyzsze
    niz w rodzinnym miescie. To tyle...