PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem? › Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
  • Data: 2005-09-24 04:39:51
    Temat: Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
    Od: nbs <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    badzio wrote:

    > Bo jest szansa ze programista trafi do firmy tworzacej oprogramoawnie
    > wspomagajace prognozowanie kursow walut, wartosc akcji, projektowanie
    > budynkow, symulacje fizyczne itp czy chociazby zaawansowany engine do
    > gier komputerowych.

    I to bardzo duza szansa. Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie
    informatyka, ktory nie otarl sie o ten temat.

    > I jeszcze jedno - faktem jest ze studia za wiele nie naucza z dziedziny
    > informatyki. Ja sam wychodze z zalozenia, ze prowadzacy na uczelni ma mi
    > nie przeszkadzac, wiedze jaka posiadam zdobylem sam. Ale studiowanie
    > daje... nie potrafie na razie tego zdefiniowac, ale jak cos wymysle to
    > napisze;)
    > Ostatnie pytanie - czemu wszelkie duze firmy programistyczne pisza w
    > swoich wymaganiach "zatrudnimy absolwentow kierunku informatyka" albo
    > "zatrudnimy mgr informatyka z doswiadczeniem" - w 99% w ogloszeniu jest
    > slowo kluczowe studia, absolwent, magister.

    Czemu?
    - Wiedza podstawowa. O tym juz bylo wiele napisane. Dodam tylko, ze
    samodzielnie nikt nie jest w stanie nauczyc sie tyle co na dobrej uczelni.
    - Ryzyko rekrutacji. Wyksztalcenie jest takim samym wskaznikiem jak
    doswiadczenie, referencje itd. Samo w sobie niczego nie gwarantuje ale w
    polaczeniu z innymi wskaznikami pozwala dosc precyzyjnie okreslic profil
    kandydata. Porownaj to z przypadkiem rekrutacji geniusza po liceum - nie
    ma na czym sie oprzec, a szansa, ze faktycznie mamy do czynienia z
    geniuszem jest mizerna.
    - Kultura pracy, zdolnosc do komunikacji itp. Zespol powinien byc
    mozliwie jednolity.
    - Procedury firmowe i urzedowe (uprawnienia, wizy).

    W koncu to jest budowanie efektywnego zespolu mozliwie niskim kosztem
    (czas, ryzyko) a nie konkurs na najzdolniejszego absolwenta liceum.

    \R.