PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
  • Data: 2006-08-29 11:04:29
    Temat: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz rację, ale to wszystko wyjaśnia się dopiero w trakcie rozmowy
    > kwalifikacyjnej.
    > Trudno tego typu szczegółowe informacje zawrzeć już w ogłoszeniu.
    > Tym bardziej, że informacje te będą różne - w zależności od kandydata.

    A popatrz na to od drugiej strony, tj. od strony pracodawcy.

    Jest pewna grupa kandydatów (aczkolwiek nie jestem w stanie określić,
    jak liczna - jednak co najmniej rzędu 2-3% wg moich doświadczeń),
    którzy dają się łatwo przekabacić na pracę za mniej, niż by chcieli
    dostać przed rozmową. Gdyby podać im na dzień dobry widełki, to
    by na rozmowę nawet nie przychodzili. A tak przychodzą, ulegają
    (ci z tej grupy) urokowi nowej pracy + wizji, że będą mieć co jeść,
    no i pracują. Może brutalne i wyrachowane, ale to jest kapitalizm.
    Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy, kombinują, jak mogą.