PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
  • Data: 2006-08-30 06:23:34
    Temat: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest choroba polskiego biznesu: 1) paniczne podejscie do wydawania kasy
    > 2) krotkofalowe myslenie. Nawet jesli nie chodzi o ludzi, tylko o maszyny
    > czy oprogramowanie, to widzialam przypadki ( i to nie jako osoba probujaca
    > dana rzecz komus sprzedac), gdzie byla dostepna inwestycja mogaca sie
    > zwrocic po krotkim czasie i zaczac przynosic potem zyski i to nie na
    > zasadzie "byc moze", jak np. reklama (ktorej skutecznosci nie da sie
    > zmierzyc przed wyprobowaniem jej w realu), tylko w sposob wyliczalny i
    > oparty na twardych faktach - ale dla firmy bylo nie do zniesienia, ze az
> [...]

    Nie nazwałbym tego chorobą. Przecież bardzo rzadko który z nas jest
    pracodawcą w pełnym tego słowa znaczeniu. Ja również jestem pracownikiem,
    który pracodawcą jest w imieniu władz firmy i mogę stwierdzić jedno: taka
    sytuacja wynika w 100% ze sposobu rozliczania dyrektorów, przy czym nie
    tylko merytorycznego rozliczania z wyników, ale też podejścia
    psychologicznego.

    Prościej mówiąc, fakt, ze coś jest dobre dla firmy (która jest niczym
    więcej,
    niż tylko papierowo-komputerowym zbiorem zapisów, rejestracji i numerów),
    wcale się nie musi przekładać na bycie czymś dobrym dla kogokolwiek z
    pracowników, w szczególności pracowników zaangażowanych w dany projekt.
    Czyli "co mi z tego, że firma odniesie sukces, jeśli to nie będzie mój
    sukces,
    albo wręcz mnie dzięki temu sukcesowi już w tej firmie nie będzie" (zastąpi
    mnie ktoś lepszy lub moje miejsce pracy straci uzasadnienie).