PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy program jest wlasnoscia firmy? › Re: Czy program jest wlasnoscia firmy?
    From: herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy program jest wlasnoscia firmy?
    Date: Wed, 19 Jul 2006 09:33:25 +0200

    seba wrote:

    > Witam.
    > Sprawa wygląda następująco:
    > Zatrudniony jestem w firmie A. W firmie B pracuję w ramach outsourcingu.
    > Do tego stopnia, że w siedzibie firmy A nigdy nie byłem, w firmie B mam
    > szefa, jestem powiązany w setce procesów itp.
    > W firmie B przydzielono mnie do pewnej roboty. Napisałem program, który
    > mocno usprawnił tą robotę. Szefostwo w B nawet nie wiedziało, że coś
    > takiego da się zrobić, wszystko było moją inicjatywą i wykraczało poza
    > rzeczy do których zostałem 'wynajęty'.
> [...]
    Jeśli jesteś na zwykłą umowę o pracę to program stworzony w godzinach pracy
    jest własnością firmy, jeśli natomiast jesteś zatrudniony jako twórca(widać
    na picie 50%kosztów) i firma nie odkupiła osobną umową praw autorskich to
    program jest twój(tzn. prawa autorskie) ale firma może go używać nie może
    natomiast w niego ingerować. Jeśli to umowa o dzieło projekt autorski to
    jeśli w umowie jest klauzula że oddajesz prawa autorskie to nie jest twój,
    jeśli nie ma to twój.