PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mozna byc samolubnym? › Re: Czy mozna byc samolubnym?
  • Data: 2006-11-16 20:11:06
    Temat: Re: Czy mozna byc samolubnym?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:7906.00000045.455c382f@newsgate.onet.pl Marcin
    <m...@v...pl> pisze:

    > Mam takie pytanie i nie chodzi mi o spojrzenie poprzez kwestie
    > kolezenstwa. Pracuje na stanowisku technicznym i zajmuje sie serwisem i
    > instalacja systemow informatycznych. Cala wiedze musialem sobie zdobyc
    > sam, nie majac w kwestiach merytorycznych zadnej pomocy od pracodawcy
    > (poza sprzetem do testow i czasem pracy). Czy mam obowiazek oddac swoja
    > wiedze w ramach stosunku pracy za darmo nowym pracownikom. Oczywiscie
    > latwo sie domyslic, iz nie chodzi tu o wiedze z zakresu wkrecania
    > srubek, bo problem jest troche bardzie zlozony :-)
    Doskonale Cię rozumiem, sam sobie kiedyś omal wrzoda nie wyhodowałem.
    To są trudne sytuacje i to nie tylko wtedy, gdy pracodawca chce abyś
    "wdrożył" nowego pracownika, który - nauczony - później przejmie Twoje
    obowiązki (za mniejsze pieniądze być może), ale i wtedy, gdy potencjalny
    wrzód po prostu patrzy Ci na ręce i zadaje pytania.
    Nie umiem dać jednoznacznej rady jak postąpić w takiej sytuacji. Uważam, że
    należy a priori przyjąć, iż wiedza jest towarem, jak każdy inny i za jej
    otrzymanie należy się zapłata.
    Padły tu pomysły zasłonienia się brakiem kwalifikacji szkoleniowych,
    "oszczędnego" dozowania informacji, a także szkolenia "gruntownego", od
    podstaw. To wszystko słuszne, jest to pewien arsenał środków ochrony
    własnych interesów, ale samemu trzeba wymyślić jak je stosować w konkretnej
    sytuacji.

    Jotte