PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV po angielsku - w Polsce › Re: CV po angielsku - w Polsce
    From: "Anulka" <anulka26@@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV po angielsku - w Polsce
    Date: Mon, 16 Jul 2007 17:29:25 +0200

    Użytkownik "aa" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Cóż. W tym dzienniku jest wyraźnie napisane czy musi zamieszczać zgodę czy
    > nie. Skoro pyta czy musi, to znaczy że nie czyta, tylko bezmyślnie
    > kopiuje. Gdyby posiadała wiedzę na temat czego dotyczy ta ustawa to
    > pytanie nie zostało by zadane.

    Kopiuje, choć nie zupełnie bezmyślnie ;) Zgadza się - do ustawy zajrzałam
    dopiero przed chwilą, sprowokowana Twoją odpowiedzią. Wcześniej zakładałam,
    że jeżeli x firm prosi o dopisek o takim samym brzmieniu tzn. odnoszący się
    do tej samej ustawy to mało prawdopodobne jest by x firm równocześnie
    próbowało wyłudzić mój majątek, jak sugerujesz wcześniej ;) Poza tym jeśli
    ustawa dotyczy ochrony danych osobowych to nawet biorąc pod uwagę
    kreatywność osób ustawę piszących, nie podejrzewam ich o aż tak dalekie
    odbieganie od meritum sprawy.

    Do meritum sprawy jednak wracając...
    W treści ustawy nie znalazłam zapisu, który zmuszałby mnie do zamieszczania
    zgody przy wysyłaniu mojego CV. Jednak zamieszczenie takiej zgody jest
    konieczne by firma do której moje CV skierowałam miała prawo je przetwarzać,
    a wg ustawy przetwarzanie danych to 'jakiekolwiek operacje wykonywane na
    danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie,
    opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie' (Art. 7)

    Nie ma więc wątpliwości czy dopisek taki jest konieczny (zakładając, że nie
    chcę by moje CV od razu wylądowało w koszu).
    Pytanie - w jakim języku powinien być ów dopisek?

    Pozdrawiam,
    Anna Beneturska