PracaGrupypl.praca.dyskusje3.5 k dla absolwenta... › Re: 3.5 k dla absolwenta...
  • Data: 2005-08-28 12:59:05
    Temat: Re: 3.5 k dla absolwenta...
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28 Aug 2005 13:15:52 +0200, d...@a...pl wklepał(-a):

    >Witam,
    >
    >Mam pytanie do Szanownych Grupowiczow: czy 3.5 k na reke w Wa-wie, dla
    >absolwenta to za duzo?
    >
    >Pytam, poniewaz ostatnio odbylem rozmowe kwalifikacyjna w pewnej firmie.
    >Aplikowalem na stanowisko programisty. Rozmowa rozpoczela sie od krotkiego
    >opowiedzenia czym do tej pory sie zajmowalem, ile lini kodu napisalem w swoim
    >zyciu, etc.

    A praktykę w pisaniu *rzeczywistego* kodu masz? Czyli nie pisanie programów na
    uczelni.

> [...]
    >Widzialem, ze przesluchujacy mnie czlowiek troche sie zdziwil. Zaczal pytac, czy
    >w okresie probnym mogloby byc troche mniej, czy moze to jest jednak kwota
    >brutto, etc.
    >
    >Sorry, ale odnosze wrazenie, ze przez te 5 lat studiow jednak troche sie
    >nauczylem. Moze to bedzie "bucowate" ;-), ale na dyplomie mam 6 z wyroznieniem,
    >srednia ze studiow ponad 5.2. Odbylem praktyki w osrodku naukowym na "zachodzie"
    >(polegajace w duzej mierze na programowaniu) i otrzymalem propozycje robienia
    >tam doktoratu (+ stypendium 1.5 k euro na miesiac).

    Może się nauczyłeś, ale pracodawca chciałby mieć jakieś potwierdzenie tego.
    Pracodawcy nie lubią absolwentów wykazujących postawę roszczeniową. ;) Zresztą
    nie dziwię się im, nikt nie lubi pracować z ludźmi o wybujałym ego często
    niepotwierdzonym umiejętnościami.
    Do obecnej firmy przyszedłem mając 2,5 letnie doświadczenie w zawodzie - a
    okazało się, że wielu rzeczy muszę się jeszcze nauczyć. Same studia to jeszcze
    nie wszystko.