PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o wyrażenie opinii

  • 1. Data: 2005-12-24 22:27:17
    Temat: Prośba o wyrażenie opinii
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Czytając posty grupy odnoszę wrażenie, że jakąkolwiek szansę na ciekawą
    prace mogą mieć jedynie osoby, które już od początku studiów wiedziały co
    chcą robić i uparcie dążyły do obranego celu.

    A co sądzicie np. o studencie informatyki, który przez całe studia zdobył
    porządny kawałek wiedzy, ale w wielu dziedzinach informatycznych, skutkiem
    czego w niczym się należycie nie specjalizuje. Dopiero teraz pisząc prace
    magisterską ostatecznie wybrał dziedzinę i dąży do opanowania jej w takim
    zakresie, który da mu wiedzę niezbędną do podjęcia pracy w temacie (php i
    podobne zabawki).

    Jestem ciekaw jakie są wasze opinie :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-25 00:08:41
    Temat: Re: Prośba o wyrażenie opinii
    Od: croppek1 <c...@g...pl>

    Kartel napisał(a):
    > Witam

    > Jestem ciekaw jakie są wasze opinie :)

    skup sie na jednej dziedzinie i sie nie w niej specjalizuj, ciezej
    znalesc prace osobie ktora ma rozne zakresy wiedzy, a w niczym sie nie
    wyroznica. mowisz ze php itd, to wez sie za programowanie, rozwiajaj sie
    w tym kierunku.
    pozdrawiam
    croppek

  • 3. Data: 2005-12-25 08:34:40
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kartel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakresie, który da mu wiedzę niezbędną do podjęcia pracy w temacie (php i

    Skonczyc studia, zeby sie w "php i podobnych zabawkach" specjalizowac?

    Boje sie myslec, co ukrywa sie pod okresleniem "w wielu dziedzinach
    informatycznych"...

    sz.

  • 4. Data: 2005-12-25 09:46:14
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    > Czytając posty grupy odnoszę wrażenie, że jakąkolwiek szansę na ciekawą
    > prace mogą mieć jedynie osoby, które już od początku studiów wiedziały co
    > chcą robić i uparcie dążyły do obranego celu.

    Może nie od początku, ale na pewno nie dopiero podczas pisania magisterki!!

    > A co sądzicie np. o studencie informatyki, który przez całe studia zdobył
    > porządny kawałek wiedzy, ale w wielu dziedzinach informatycznych, skutkiem
    > czego w niczym się należycie nie specjalizuje.
    Co to za bzdety.Zdobyles porzadny kawalek wiedzy, ale nic wlasciwie nie
    umiesz? Po prostu sie opieprzales na studiach a teraz obudziles sie z reka w
    nocniku...to chciales powiedziec?

> [...]
    > zakresie, który da mu wiedzę niezbędną do podjęcia pracy w temacie (php i
    I ta dziedzina 'specjalizacji' to php i inne takie? A czy nie jestes za
    ambitny? ^^ Zdobyles "kawalek porzadnej wiedzy" i chcesz sie specjalizowac
    w "php i podobnych zabawkach" ?? LOL

    > Jestem ciekaw jakie są wasze opinie :)
    Moja opinia jest taka, że lepiej późno niż wcale :) Wg mnie musisz spróbowac
    nadrobić stracony czas...Pamietaj, ze nie zawsze bedziesz robil w php wiec
    nie mozesz sie tylko do tego i temu podobnych 'zabawek' ograniczac.

    A swoją drogą jaki masz temat magisterki i gdzie studiujesz?

  • 5. Data: 2005-12-25 10:03:21
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 24 Dec 2005 23:27:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kartel napisał(a):

    > Czytając posty grupy odnoszę wrażenie, że jakąkolwiek szansę na ciekawą
    > prace mogą mieć jedynie osoby, które już od początku studiów wiedziały co
    > chcą robić i uparcie dążyły do obranego celu.

    A ja nigdy nie podjalem studiow, nawet dlugo sie nie zastanawialem czy na
    nie isc czy nie i jakos bez nich zyje ;)

    Do sredniej krajowej jeszcze kawalek, ale praca ciekawa i duzo nowego
    umiem. I na wlasnym przykladzie moge stwierdzic, ze wiedza zdobyta w
    trakcie edukacji to dopiero poczatek, do tego co powinienem umiec.

    Tobie moge poradzic tylko tyle, zebys sie zajal ta jedna wybrana dziedzina
    i rozwijal sie w niej. Szukaj pracy zgodnej z zainteresowaniem, moze byc
    mniej platna niz inne, ale zebys sie mogl rozwijac. Jak zdobedziesz
    doswiadczenie, to bedzie cos :)

    A, jeszcze z wlasnych spostrzezen - ma to swoj plus ze zajmowales sie
    wszystkim na studiach. Studia i tak zazwyczaj niewiele prkatycznej wiedzy
    daja, ale np. ja tez na poczatku przygody z informatyka rwalem sie do
    wszystkiego i teraz na rozne sposoby to procentuje.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 6. Data: 2005-12-25 12:12:57
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

    > Co to za bzdety.Zdobyles porzadny kawalek wiedzy, ale nic wlasciwie nie
    > umiesz? Po prostu sie opieprzales na studiach a teraz obudziles sie z reka
    > nocniku...to chciales powiedziec?

    Nie. Chciałem powiedzieć ze chwytałem się wielu rzeczy zgodnych z tematyką
    studiów, ale żadna z tych dziedzin nie została opanowana przeze mnie na tyle
    aby podjąć w niej prace. No chyba że jako helpdesk :).
    Zbyt często zmieniałem zdanie co do kierunku, w którym powinienem się
    specjalizować.

    > I ta dziedzina 'specjalizacji' to php i inne takie? A czy nie jestes za
    > ambitny? ^^ Zdobyles "kawalek porzadnej wiedzy" i chcesz sie specjalizowac
    > w "php i podobnych zabawkach" ?? LOL

    Może powinienem napisać "wystarczająco ogólnej wiedzy".
    Moim zdaniem PHP5 i to co w okół niego powstaje jest naprawde warte uwagi. W
    niczym nie jest juz prostszy od obiektowych języków typu np. C#.

> [...]
    > nadrobić stracony czas...Pamietaj, ze nie zawsze bedziesz robil w php wiec
    > nie mozesz sie tylko do tego i temu podobnych 'zabawek' ograniczac.

    No tak też robiłem, nie ograniczałem się wcale :)

    > A swoją drogą jaki masz temat magisterki i gdzie studiujesz?

    Uczelnia przeciętna, mało ważne.

  • 7. Data: 2005-12-25 12:24:31
    Od: "Kartel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > i rozwijal sie w niej. Szukaj pracy zgodnej z zainteresowaniem, moze byc
    > mniej platna niz inne, ale zebys sie mogl rozwijac. Jak zdobedziesz

    Mam tylko taki problem, że za pewien czas musze podjąć pracę. Sytuacja
    będzie wymagała tego abym miał stały przychód gotówki. Jeżeli nie znajdę
    pracy w temacie, po pewnym czasie będę musiał iść tam gdzie mi po prostu
    zapłacą.

    Obawiam się tego czy taka sytuacja nie będzie zabójstwem dla dalszego
    rozwoju w wybranej dziedzinie, bo niby dalej "skubałbym" sobie jakieś
    projekty w celu pokazania ich potencjalnemu pracodawcy i szukał odpowiedziej
    pracy, ale nie jestem przekonany czy miałbym na to wystarczająco dużo czasu.
    Jakie jest wasze zdanie, może macie podobne doświadczenia ??

  • 8. Data: 2005-12-25 13:23:29
    Od: "Tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Kartel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moim zdaniem PHP5 i to co w okół niego powstaje jest naprawde warte uwagi.
    A kto mowi,ze nie jest warty uwagi? Ja tylko mowie,ze celem magistra po
    informatyce nie powinno byc jedynie specjalizowanie sie w 'php i podobnych
    zabawkach'.

    > W niczym nie jest juz prostszy od obiektowych języków typu np. C#.
    Przeciez php to NIE JEZYK PROGRAMOWANIA. To jedynie jezyk SKRYPTOWY. W ogole
    nie mozna porownywac go z C# czy nawet C! Fakt - jest rozbudowany, ale nigdy
    nie bedzie spelnial takich funkcji jak C# czy Java! Jak to mawial moj kumpel
    (i cos w tym jest): "php jest dobry do np manipulacji na stringach, ale do
    wiekszych rzeczy sie nie nadaje"

  • 9. Data: 2005-12-25 13:25:07
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kartel napisał(a):

    > Może powinienem napisać "wystarczająco ogólnej wiedzy".
    > Moim zdaniem PHP5 i to co w okół niego powstaje jest naprawde warte uwagi. W
    > niczym nie jest juz prostszy od obiektowych języków typu np. C#.

    Oj... Jest prostszy. Ale co do tego że php5 jest warte uwagi, to się zgadzam.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2005-12-25 13:36:10
    Od: "tbd" <s...@N...gazeta.pl>

    Kartel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    odpowiedziej
    > pracy, ale nie jestem przekonany czy miałbym na to wystarczająco dużo

    A masz wybór? Jak bedziesz musiał zarabiać pieniądze to nie ma wyjścia -
    bedziesz musiał brać każdą "fuchę" Staraj się, próbuj :) Caly czas mozesz
    szukac lepszej pracy. Zastanów sie czy naprawde chcesz związać się z PHP. Wg
    mnie to troche malo ambitne by z góry zakladać, ze w przyszlosci chciałbyś
    zajac sie jedynie php. Nie wiem czy masz jeszcze "dostep" do przedmiotów na
    uczelni...ale jak masz to moze warto byłoby pochodzic na wyklady o SAS, SAP,
    Oracle ? PHP to można nauczyć się nawet w technikum elektronicznym (czyż
    nie?).
    Pozdrawiam :-)