PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dotacje z UP - jak długo bezrobotny?

  • 1. Data: 2005-12-23 19:35:49
    Temat: Dotacje z UP - jak długo bezrobotny?
    Od: Lukasz <a...@p...co>

    Witam serdecznie,
    mam pytanie związane z dotacjami z UP przeznaczonymi na otwarcie
    pierwszej działalności gospodarczej. Konkretnie, czy jest wymagane aby
    osoba ubiegająca się o nie musi spełniać jakieś warunki, co do okresu
    bycia bezrobotnym? Np. jeśli jutro się zarejestruję w UP, a niedługo
    potem wystąpię z wnioskiem o dotację (oczywiście z jakimś sensownym
    pomysłem na własną działalność) to mogę się kwalifikować do tej formy
    pomocy?
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-12-24 14:03:44
    Temat: Re: Dotacje z UP - jak długo bezrobotny?
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > pierwszej działalności gospodarczej. Konkretnie, czy jest wymagane aby
    > osoba ubiegająca się o nie musi spełniać jakieś warunki, co do okresu

    Narazie podaję kilka linków - po Świętach postaram się ewentualnie bardziej
    szczegółowo Ci odpowiedzieć.

    http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2827

    http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2510

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 3. Data: 2005-12-24 16:57:43
    Od: Lukasz <a...@p...co>

    Marcin Delektowski napisał(a):
    > Narazie podaję kilka linków - po Świętach postaram się ewentualnie
    > bardziej szczegółowo Ci odpowiedzieć.
    >
    > http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2827
    >
    > http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2510

    Dziękuję za pomoc. Czytałem informacje zawarte na tych stronach, jednak
    byłbym wdzięczny za szczegółową odpowiedź, czy po zarejestrowaniu w UP
    miałbym szanse na ubieganie się o dotację. Na stronie programu
    1praca/1biznes nie dopatrzyłem się niestety jednoznacznej odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2005-12-24 19:06:24
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Lukasz [Fri, 23 Dec 2005 20:35:49 +0100]:

    Tak.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 5. Data: 2005-12-27 02:37:16
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    W moim UP możesz zarestrować się i złozyć wniosek tego samego dnia :)

    --
    morghul

  • 6. Data: 2005-12-27 06:17:33
    Od: Lukasz <a...@p...co>

    morghul napisał(a):
    > W moim UP możesz zarestrować się i złozyć wniosek tego samego dnia :)

    Mogę tylko mieć nadzieję, że i u mnie nie będą wydziwiać ;)
    Pozdrawiam.
    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2005-12-29 16:45:03
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Mogę tylko mieć nadzieję, że i u mnie nie będą wydziwiać ;)
    > Pozdrawiam.

    Daj znać czy wydziwiali i napisz co to za PUP. :-) IMHO, w oparciu o
    rozporządzenie (Dz.U. nr 236, poz. 2002) możesz wystąpić z wnioskiem o dotację z
    chwilą gdy uzyskasz status bezrobotnego. A przynajmniej z tekstu nie wynika byś
    nie mógł.

    Pod tym linkiem jest tekst: http://tinyurl.com/7gfxt

    Z paragrafu 6.1, który odnosi się do Twojego pytania, IMHO nie wynika, że nie
    można w dniu rejestracji złożyć takiego wniosku (pomijając inne warunki). Musisz
    mieć status bezrobotnego, a ten osiągasz z chwilą rejestracji.

    Ale dodatkowa kwestią są wew. regulacje PUPów, które, z tego co słyszałem, mogą
    stawiać dodatkowe warunki, a to już jest kwestia specyfiki danego rejonu.

    Tak czy inaczej zatem ostateczną instancją jest Twój PUP ;-)