PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas dojazdu podaczas delegacji

  • 1. Data: 2003-11-12 11:00:17
    Temat: Czas dojazdu podaczas delegacji
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Czy istnieją jakieś przepisy, które określają jakie odległości w jakim
    czasie powinien pokonywac pracownik jadący samochodem w podróż służbową,
    tzn. czy np. powinien przejeżdżać 700 km dziennie lub jechać przez 10 godzin
    w ciągu dnia. Czy jest coś takiego?

    Pozdr.
    L.

  • 2. Data: 2003-11-12 11:06:00
    Temat: Re: Czas dojazdu podaczas delegacji
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasie powinien pokonywac pracownik jadący samochodem w podróż służbową,
    > tzn. czy np. powinien przejeżdżać 700 km dziennie lub jechać przez 10

    U mnie wylicza sie odleglosc w kilometrach i mnozy sie przez stawke za
    kilometr - jesli moge wyjechac trzy dni wczesniej i bawic sie to nikogo to
    nie interesuje... wazne jest aby w razie kontroli zgadzala sie szacunkowa
    odleglosc w km :>

    --
    Svi

  • 3. Data: 2003-11-12 11:20:45
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sviodo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie interesuje... wazne jest aby w razie kontroli zgadzala sie szacunkowa

    I jeśli 100 km przejeżdżasz w ciągu 2 dni, to za 2 dni dostajesz dietę? I
    nikt się nie czepia, że potrzebujesz 2 dni, żeby przejechać 100 km?
    Pozdr.
    L.

  • 4. Data: 2003-11-12 14:26:18
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > I jeśli 100 km przejeżdżasz w ciągu 2 dni, to za 2 dni dostajesz dietę? I
    > nikt się nie czepia, że potrzebujesz 2 dni, żeby przejechać 100 km?

    To cie opieprza szef za nieróbstwo i np. zwalnia z pracy. Ale to nie jest
    uregulowane ustawowo, bo nie wszystko w zyciu moze byc ustawa pokryte.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Winietu jest poPOLdolony

  • 5. Data: 2003-11-12 20:34:37
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > czasie powinien pokonywac pracownik jadący samochodem w podróż służbową,
    > tzn. czy np. powinien przejeżdżać 700 km dziennie lub jechać przez 10

    ja to zwykle miałem w ten sposób liczone:
    czas wyjazdu w delegację jest czasem poświęconym pracy
    a więc obowiązuje kp, czyli 8 godzinny dzień pracy. Dodatkowo zawsze mogłem
    się umówić z pracodawcą, że jeśli mam dość daleko do dojazdu do klienta to
    wyjdę sobie z pracy dzień wcześniej kilka godzin, dojadę do klienta i
    przenocuję, żeby rano być wypoczetym i nie sprawiać kiepskiego wrażenia na
    kliencie.
    Sam KP nie reguluje czasu delegacji, co najwyżej trzeba sie zasłaniać innymi
    przepisami i oczywiście zdroworozsądkowym podejściem

    > Pozdr.
    > L.

    gromax

  • 6. Data: 2003-11-13 06:58:15
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam KP nie reguluje czasu delegacji, co najwyżej trzeba sie zasłaniać
    innymi
    > przepisami i oczywiście zdroworozsądkowym podejściem

    No właśnie, a jak to jest w przypadku zawodowych kierowców. Jakie są limity
    jazdy czas/km?

    Pozdr.
    Luiza

  • 7. Data: 2003-11-14 14:17:26
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    Wydawalo mi sie, ze pytasz o sama odleglosc. Czas pobytu jest z gory
    okreslony, a sam przejazd nie powinien w rozliczeniu byc duzo dluzszy niz
    powiedzmy jazda koleja (w granicach rozsadku oczywiscie bo spac rowniez
    trzeba).

    Svi

  • 8. Data: 2003-11-15 00:16:21
    Od: "gonia i zeniu" <m...@i...pl>

    ZaleZy od specyfiki pracy. zasadnicoz nie ma kodeksowych norm, chyab że
    dotycy to orkeslonyc grup zawodowych np kierowców ciężarówek itp. ALe jeśli
    jesteś przedstawicielem handlowym np. te przepisy cię nei dotyczą. Tak ja
    powiediałam zależy od specyfiki pracy i norm wyznaczanych przez pracodawcę.
    Ustal to najlepiej w miejscu pracy.

  • 9. Data: 2003-11-15 16:13:19
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gonia i zeniu" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ZaleZy od specyfiki pracy. zasadnicoz nie ma kodeksowych norm, chyab że
    > dotycy to orkeslonyc grup zawodowych np kierowców ciężarówek itp.

    No właśnie, a jakie są normy dla kierowców ciężarówek?

    Pozdr.
    Luiza

  • 10. Data: 2003-11-16 23:41:31
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > No właśnie, a jak to jest w przypadku zawodowych kierowców. Jakie są
    limity
    > jazdy czas/km?
    Nie znam limitów, bo nigdy akurat tego nie potrzebowałem.
    Zawodowi kierowcy, np. ciężarówek sa zobowiązani do używania urządzeń
    zwanych tachografami. W nich maja wykazane, że jadą nie dłużej jak okreslony
    czas (chyba 10 godzin/dobę).
    A poza tym - jak można mówić o byciu w delegacji kierowcy? Kierowcy zadaniem
    jest jeździć. W mieście, w województwie, w kraju, za granicę. To tylko moje
    przypuszczenie, ale chyba w takim przypadku to dodatkowych pieniążków nie
    ma.
    odsyłam do KP

    > Pozdr.
    > Luiza