PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania okresowe - pytanie...

  • 11. Data: 2009-01-06 19:12:35
    Temat: Re: Badania okresowe - pytanie...
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On Jan 6, 8:05 pm, "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> wrote:

    > A przed porodem nie była na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż
    > 30 dni?

    > Nikiel ;-)

    Ani przed porodem ani po po porodzie (żona pracowała) nie było
    chorobowego ciągłego trwającego 30 dni. Jeżeli by zliczyć wszystkie
    dni chorobowego z ostatnich lat poprzedzających urlop wychowawczy to
    pewnie by się w sumie uzbierało. To jak to jest z tymi badaniami, bo
    nic już nie rozumiem.

  • 12. Data: 2009-01-06 19:56:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com
    Damianos <d...@g...com> pisze:

> [...]
    > dni chorobowego z ostatnich lat poprzedzających urlop wychowawczy to
    > pewnie by się w sumie uzbierało. To jak to jest z tymi badaniami, bo
    To ja mam taki pomysł - niech kadrowa (i/lub pracodawca) wyrażają się
    precyzyjnie, a nie bełkocą nonsensy.
    Bo w takim razie to pewnie chodzi o badania kontrolne (wymienione w tym
    samym §2), a nie okresowe.
    Na kontrolne pracodawca może skierować zawsze z własnej inicjatywy.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-01-06 20:09:59
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Jotte pisze:
> [...]
    > samym §2), a nie okresowe.
    > Na kontrolne pracodawca może skierować zawsze z własnej inicjatywy.

    Na okresowe także. Jeżeli pracodawca nie ma pewności, że pracownik
    jest zdolny do wykonywania pracy to może wysłać go na badania nawet
    jak jeszcze z rok pozostaje do ważności. On odpowiada za
    bezpieczeństwo pracownika i za dopuszczenie go do pracy, więc jak chce
    to może nawet i co pół roku wysyłać na badania. Oczywiście wtedy
    powinien za ten dzień co pracownik robi badania /albo pół dnia/ zapłacić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 14. Data: 2009-01-06 20:22:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gk075c$pla$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@O...poczta.fm> pisze:

    > Na okresowe także.
    Nie. Mylisz badania okresowe i kontrolne. To co innego.
    Badań okresowych dokonuje się co okres wyznaczony przez lekarza (max. 5
    lat).
    Badań kontrolnych dokonuje pracodawca aby sprawdzić, czy w wymienionym
    okresie nie nastąpiła jednak zmiana zdolności do wykonywania danej pracy.

    > Jeżeli pracodawca nie ma pewności, że pracownik jest zdolny do wykonywania
    > pracy to może wysłać go na badania nawet jak jeszcze z rok pozostaje do
    > ważności.
    I to są własnie badania kontrolne, a nie okresowe.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2009-01-07 19:15:03
    Od: Damianos <d...@g...com>

    Zgadza się kadrowa niezbyt precyzyjnie się wyraziła.

    Czyli na badania kontrolne należy biegać kiedy się tylko pracodawcy
    zachce ?

> [...]
    > Badań kontrolnych dokonuje pracodawca aby sprawdzić, czy w wymienionym
    > okresie nie nastąpiła jednak zmiana zdolności do wykonywania danej pracy.

    No ale kodeks pracy nie określa jak często mają być te badania
    kontrolne, pytanie tak jak wyżej:
    pracodawca wysyła na badania kiedy chce?

    > I to są własnie badania kontrolne, a nie okresowe.

    Żona oczywiście pójdzie na te badania, nie ma problemu, pytanie tylko
    czy może to zrobić 1 dnia pracy,
    a jeżeli nie to czy może te badania zrobić w innym mieście u innego
    lekarza medycyny pracy czy musi to być
    ten wyznaczony przez pracodawce (chodzi o to żeby nie jeździć z miasta
    do miasta i marnować czas). Z tego co wyczytałem
    to w każdym przypadku pracodawca płaci za badania, zgadza się?

  • 16. Data: 2009-01-07 19:27:52
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Damianos pisze:
    > Żona oczywiście pójdzie na te badania, nie ma problemu, pytanie tylko
    > czy może to zrobić 1 dnia pracy,

    Może, badania wykonuje się w godzinach pracy, szczególnie, że ona ma
    stare jeszcze ważne.

    > a jeżeli nie to czy może te badania zrobić w innym mieście u innego
    > lekarza medycyny pracy czy musi to być
    > ten wyznaczony przez pracodawce (chodzi o to żeby nie jeździć z miasta
    > do miasta i marnować czas).

    Od 1 stycznia tylko tam gdzie wskazał pracodawca, gdyż musi on mieć
    _pisemną_ umowę z danym ośrodkiem/przychodnią.

    > to w każdym przypadku pracodawca płaci za badania, zgadza się?

    tak

  • 17. Data: 2009-01-07 20:14:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    Damianos <d...@g...com> pisze:

    > Czyli na badania kontrolne należy biegać kiedy się tylko pracodawcy
    > zachce ?
    Niestety tak. Ale on za nie płaci, więc może nie za często mu się zechce.

    > No ale kodeks pracy nie określa jak często mają być te badania
    > kontrolne, pytanie tak jak wyżej:
    > pracodawca wysyła na badania kiedy chce?
    Odpowiedź jak wyżej.

    > Żona oczywiście pójdzie na te badania, nie ma problemu, pytanie tylko
    > czy może to zrobić 1 dnia pracy,
    Tak.

    > a jeżeli nie to czy może te badania zrobić w innym mieście u innego
    > lekarza medycyny pracy czy musi to być
    > ten wyznaczony przez pracodawce (chodzi o to żeby nie jeździć z miasta
    > do miasta i marnować czas).
    Tego nie wiem na pewno. Sam kiedyś nie życzyłem sobie kontaktu z pewną
    placówką medycyny pracy oraz pracującymi tam chamowatymi konowałami,
    zrobiłem badania w wybranej przeze mnie przychodni, dostarczyłem pracodawcy
    fakturę i odebrałem kasę. Ale to było dość dawno. Dziwne jednak wydawało by
    mi się aby ktoś mógł obywatelowi narzucać lekarza.

    > Z tego co wyczytałem
    > to w każdym przypadku pracodawca płaci za badania, zgadza się?
    Potem mi mówiono, że to dziwne iż oddano mi kasę bo pracodawca zapłacił za
    badania w innej przychodni. Nie wiem jak jest naprawdę.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-01-08 09:19:36
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 7 Sty, 21:14, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > fakturę i odebrałem kasę. Ale to było dość dawno. Dziwne jednak wydawało by
    > mi się aby ktoś mógł obywatelowi narzucać lekarza.

    Czytalem ze sie zmienilo i teraz takowe badania mozna zrobic tylko w
    przychodni, ktora ma podpisana umowe z pracodawca

  • 19. Data: 2009-01-08 14:14:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    p.googlegroups.com
    badzio <b...@g...com> pisze:

    > Czytalem ze sie zmienilo i teraz takowe badania mozna zrobic tylko w
    > przychodni, ktora ma podpisana umowe z pracodawca
    Słyszałem pogłoski w tej materii, ale podstawy prawnej jakoś nie znalazłem;
    fakt, szukałem pobieżnie.
    Wg mnie byłoby to poważne naruszenie swobód osobistych.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-01-08 15:03:50
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 8 Sty, 15:14, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > Słyszałem pogłoski w tej materii, ale podstawy prawnej jakoś nie znalazłem;
    > fakt, szukałem pobieżnie.
    > Wg mnie byłoby to poważne naruszenie swobód osobistych.

    Tez nie znam podstawy prawnej, czytalem o tym gdzies w necie + kolega
    dostal taka informacje, gdy chcial sie umowic na wizyte u lekarza
    medycyny pracy :)
    Fakt - uwazam ze takie rozwiazanie byloby kretynizmem, ktorego nie
    potrafie wytlumaczyc. Z drugiej strony - jestesmy w Polsce,
    kretynizmow nie brakuje (vide ostatni wymog odnosnie specjalisty bhp)