PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4, premia jak to policzyc

  • 1. Data: 2008-12-30 19:09:32
    Temat: L4, premia jak to policzyc
    Od: <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.

    Pracuje w sklepie mieszczacym sie w centrum handlowym, pracujemy tutaj po 12
    godzin w ciagu tygodnia (od 10-22), a w niedziele 10 (od 10-20).

    W grudniu do przepracowania mialam 14 dni.
    wynagrodzenie 2000 brutto (pierwszy miesiac) wczesniej 4 umowy zlecenie z
    rozna kwota wynagrodzenia.

    3,4 grudnia bylam w pracy
    8 grudnia poszlam na tygodniowe zwolnienie w tym okresie mialam 4 dni
    pracujace. (8, 10,11,12 grudnia)
    wrocilam do pracy 15,a 16 tak jak 8 w polowie dnia wyszlam i poszlam na
    zwolnienie (dni pracujace obiete zwolnieniem 16,18,20,21,23) jako ze mi nie
    przeszlo chorobsko poszlam do lekarza na kontrole i kolejne L4 tym razem do
    konca roku (dni pracujace 24,30)

    premia za tzw. utarg jest wyplacana z miesiecznym opoznieniem, wiec rozumiem
    ze skoro bylam na zwolnieniu w grudniu to powinnam dostac normlanie premie za
    listopad?

    jako ze ta firma obniza stawki od stycznia z 'racji kryzysu' nie przedluzam z
    nimi umowy i boje sie ze chca mnie oszukac.

  • 2. Data: 2008-12-30 19:12:45
    Temat: Re: L4, premia jak to policzyc
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    a jeszcze jdna wazna dosyc rzecz. osoba ktora wpisywala moje zwolnienie w
    grafik wpisala mi je do 29 grudnia chociaz jest do 30.

  • 3. Data: 2008-12-30 20:25:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    t...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]

    > ze skoro bylam na zwolnieniu w grudniu to powinnam dostac normlanie premie za

    Niezupełnie. W listopadzie teoretycznie nie byłaś pracownikiem, tylko
    wykonywałaś zlecenie, a kwota wynagrodzenia za zlecenia powinna być
    określona w umowie zlecenia. A to co było na tej umowie zależało też
    od ciebie, czyli to co sobie wynegocjowałaś to dostałaś. Jeżeli miałaś
    zapis, że dostaniesz jakiś tam procent utargu (z tym miesięcznym
    opóźnieniem) to dobrze, w przeciwnym wypadku, twoja strata.
    Możliwe, że za grudzień dostaniesz czystą zasadniczą /oczywiście
    pomniejszoną za okres zwolnienia lekarskiego/ plus wynagrodzenie
    chorobowe.

    A jak będzie liczona premia za grudzień, tego nie jesteśmy w stanie ci
    powiedziec, gdyż to zależy od zapisów regulaminu wynagradzania.
    Możliwe, że istnieje tam zapis, że premia nie należy się wcale w
    okresie choroby, czy też jest zmniejszana proporcjonalnie/skokowo/czy
    według specyficznego algorytmu. To zależy od zapisów wewnątrz firmy,
    na które wyraziłaś zgodę podpisując umowę o pracę.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --