PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?

  • 1. Data: 2008-12-26 10:23:51
    Temat: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Pracuję na niekierowniczym stanowisku na ktorym wymagane jest wyższe
    wykształcenie. Interesują mnie opinie podobnie zatrudnionych lub takich
    którzy płacą takim jak ja. Powiem szczerze ze martwi mnie że trudno jest
    cokolwiek zaoszczedzić a wziecie kredytu mieszkaniowego przy takich
    dochodach tez wydaje mi sie ryzykowne. Czy nalezy pracować na 2 etaty lub po
    pracy mieć jakiś swoj prywatny sposób na zarabianie pieniedzy? A może znow
    wynegocjowałem mniej niż srednia na rynku?

  • 2. Data: 2008-12-26 13:29:11
    Temat: Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pracuję na niekierowniczym stanowisku na ktorym wymagane jest wyższe
    > wykształcenie. Interesują mnie opinie podobnie zatrudnionych lub takich którzy
    > płacą takim jak ja.

    Osoby nie mające pojęcia ile są warte na rynku pracy, dostają u mnie 1300 PLN
    brutto, więc siedź cicho, bo się wyda i ci obetną.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-12-26 13:34:42
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "gadacz102" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > lub po pracy mieć jakiś swoj prywatny sposób na zarabianie pieniedzy? A
    > może znow wynegocjowałem mniej niż srednia na rynku?

    Napisz ile lat doświadczenia masz, czym się zajmujesz, w jakim mieście - bez
    tego niewiele można powiedzieć. Samo wyższe wykształcenie niczego dzisiaj
    nie gwarantuje. Często ludzie po studiach ale o miernych umiejętnościach
    kończą na nisko płatnych stanowiskach urzędniczych, podczas gdy ich koledzy
    bez matury ale solidni zarabiają kilka razy więcej jako _dobrzy_
    rzemieślnicy, o których dzisiaj trudno.

    Generalnie właściwa stawka to taka, za którą godzisz się pracować - bo
    inaczej byś się nie godził, chyba że tymczasowo. Jeśli gdzie indziej możesz
    dostać więcej za podobną pracę z podobnymi warunkami pozapłacowymi, to zmień
    pracę albo negocjuj podwyżkę u obecnego pracodawcy.

    Jeśli gdzie indziej też nie masz szans na większe zarobki, spróbuj się
    doszkolić albo przekwalifikować, może otworzyć własną działalność w
    obszarze, na którym się znasz. Jak nie da rady, pozostaje się przyzwyczaić
    do obecnej stopy życiowej. Albo bogato ożenić :)

  • 4. Data: 2008-12-26 13:35:08
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    gadacz102 napisal(a):

    > Pracuję na niekierowniczym stanowisku na ktorym wymagane jest wyższe
    > wykształcenie. Interesują mnie opinie podobnie zatrudnionych lub takich
    > którzy płacą takim jak ja. Powiem szczerze ze martwi mnie że trudno jest

    w jakim to mieście jest? obecnie ciężko wskazać pracę, do której nie
    jest wymagane wyższe wykształcenie.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 5. Data: 2008-12-26 15:33:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj2br3$j0h$1@nemesis.news.neostrada.pl gadacz102
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    Czyli do ręki jakieś ~2350.
    Dużo na pewno nie. Ile to jest dużo? Jak nie musisz pod koniec miesiąca
    pożyczać 100 zł, czy jak na nowe auto klasy średniej wyższej odkładasz góra
    2 lata?
    Mało - kwestia ocenna, bo co ma powiedzieć ktoś kogo jakiś łajdak
    wykorzystuje za 1300?
    Ile to jest mało? Minimum socjalne? Minimum biologiczne?
    Wiele zależy od twojej aktualnej sytuacji życiowej i materialnej.

> [...]
    > którzy płacą takim jak ja. Powiem szczerze ze martwi mnie że trudno jest
    > cokolwiek zaoszczedzić a wziecie kredytu mieszkaniowego przy takich
    Jeśli żyjesz sam i nie masz w jakiś sposób zabezpieczonego dachu nad głową
    to jest to kwota "na przeżycie", wystarczy podliczyć koszty, w których najem
    chaty będzie pewnie najpoważniejszą pozycją.
    Jeśli w dwie osoby (druga o zbliżonych dochodach) to już trochę lżej, ale i
    tak kredyt mieszkaniowy jest nie przedsięwzięciem ryzykownym tylko po prostu
    szaleństwem. O odpowiedzialnym rozmnażaniu rzecz jasna zapomnieć.
    Trochę zależy od miejsca/regionu zamieszkania, ale nie za wiele.

    > Czy nalezy pracować na 2 etaty
    > lub po pracy mieć jakiś swoj prywatny sposób na zarabianie pieniedzy?
    Coś pewnie musisz sobie zorganizować jako drugie źródło dochodu. Szczególnie
    jeśli zdecydowałbys się jednak dokredytować w jakiejś mierze dach nad głową.
    Wtedy pracodawca ma cię w ręku (nawet jeśli nie wie o twoich
    zobowiązaniach). On ma bowiem góra 3 m-ce wypowiedzenia, a ty np. 25 lat
    spłacania co najmniej kilkusetzłotowej raty lub schronisko dla bezdomnych za
    nowy adres.

    > A może znow wynegocjowałem mniej niż srednia na rynku?
    Zależy średnia za co.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-12-26 15:34:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngl9fho.c87.Zbylut@NoWhere.zzz Zbylut
    <Z...@N...zzz> pisze:

    > obecnie ciężko wskazać pracę, do której nie jest wymagane wyższe
    > wykształcenie.
    Aleś walnął...
    I tak nagle... ;)

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-12-26 16:37:27
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    Jotte pisze:
    > Czyli do ręki jakieś ~2350.

    Nie wiem jak to wyliczyles, ale z kalkulatora wynagrodzen na pracuj.pl
    wynika, ze 4000 zl brutto to troche ponad 2800 zl netto.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 8. Data: 2008-12-26 16:40:32
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Tomek[TK] wrote:

    > Nie wiem jak to wyliczyles, ale z kalkulatora wynagrodzen na pracuj.pl
    > wynika, ze 4000 zl brutto to troche ponad 2800 zl netto.

    piąta kolumna, trzecia sławojka... kurde jak to było.. aaa już wiem trzeci filar!
    Lemat
    The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones.

  • 9. Data: 2008-12-26 16:41:35
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Jotte napisal(a):

    > Aleś walnął...
    > I tak nagle... ;)

    popatrz po ogłoszeniach: "menadżer sprzedaży* - wymagane wykształcenie
    wyższe ekonomiczne" :)

    *akwizytor

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 10. Data: 2008-12-26 16:42:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrngla10n.sbr.Zbylut@NoWhere.zzz Zbylut
    <Z...@N...zzz> pisze:

    > popatrz po ogłoszeniach: "menadżer sprzedaży* - wymagane wykształcenie
    > wyższe ekonomiczne" :)
    Hmmm, napisałeś literalnie, że ciężko znaleźć pracę bez wymaganego wyższego.
    No to popatrz po ogłoszeniach dla murarzy, kucharzy, fryzjerek itp.
    Potem je policz.

    --
    Jotte