PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile mam dni urlopu jeśli zwalniam się w lutym?

  • 1. Data: 2008-12-20 23:15:46
    Temat: Ile mam dni urlopu jeśli zwalniam się w lutym?
    Od: "osus" <o...@i...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko. Pozostało mi 13 dni starego urlopu za 2008 rok. Na rok
    2009 dostanę 26 nowych dni. Mam zamiar zwolnić się z pracy z dniem
    28.02.2009. Przed zwolnieniem się chce wykorzystać cały urlop. Czy będę mógł
    wykorzystać 13 starych dni + 26 nowych, czy z nowego urlopu przysługuje mi
    jedynie 26/12 * 2 ?

    Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o takie sprawy, więc proszę nie nabijać
    się, że nie wiem takich rzeczy.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie,

    osus

  • 2. Data: 2008-12-22 17:23:16
    Temat: Re: Ile mam dni urlopu jeśli zwalniam się w lutym?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "osus" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystać 13 starych dni + 26 nowych, czy z nowego urlopu przysługuje mi

    Ta druga wersja.
    Pamiętaj jednak, że z chwilą dania wypowiedzenia o tym czy dostaniesz wolne, czy
    kase (z ostatnią wypłatą), decyduje pracodawca.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-12-22 21:25:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sun, 21 Dec 2008 00:15:46 +0100, "osus"
    <o...@i...pl> zakodowal:

    >Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o takie sprawy, więc proszę nie nabijać
    >się, że nie wiem takich rzeczy.

    "Normalnie" możesz w styczniu wziąć za cały rok (zgodnie z planem
    urlopów).
    Ale jak umowa ulega rozwiązaniu - to pracodawca udziela urlopu
    proporcjonalnie (czyli wersja 1).
    Ponadto okoliczność rozwiązania umowy może zostać uznana za podstawę,
    do odwołania z urlopu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2008-12-23 13:37:02
    Od: "syku" <s...@p...fm>

> [...]
    > proporcjonalnie (czyli wersja 1).
    > Ponadto okoliczność rozwiązania umowy może zostać uznana za podstawę,

    A jak się rozwiązuje następującą sytuację:
    1. Pracownik wykorzystyje cały urlop w styczniu.
    2. Po urlopie składa wypowiedzenie i będzie pracował do końca lutego.

    Czy jest to jakoś regulowane przez KP?
    W końcu pracodawca zapłacił za czas kiedy pracownik jest na urlopie, gdy
    jest zaległy urlop to płaci pracownikowi ekwiwalent a co gdy został
    wykorzystany urlop takjakby "nienależny" ?

    pozdrawiam
    syku

  • 5. Data: 2008-12-23 17:08:59
    Temat: Re: Ile mam dni urlopu je?li zwalniam sie w lutym?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    syku wrote:

    > A jak sie rozwi?zuje nastepuj?c? sytuacje:
    > 1. Pracownik wykorzystyje ca?y urlop w styczniu.
    > 2. Po urlopie sk?ada wypowiedzenie i bedzie pracowa? do konca lutego.
    >
    > Czy jest to jako? regulowane przez KP?
    > W koncu pracodawca zap?aci? za czas kiedy pracownik jest na urlopie, gdy
    > jest zaleg?y urlop to p?aci pracownikowi ekwiwalent a co gdy zosta?
    > wykorzystany urlop takjakby "nienale?ny" ?

    A pracodawca pusci Cie na caly styczen na urlop za ten (nastepny) rok?
    Smiem watpic...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-12-24 09:55:42
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    syku pisze:

    > A jak się rozwiązuje następującą sytuację:
    > 1. Pracownik wykorzystyje cały urlop w styczniu.
    > 2. Po urlopie składa wypowiedzenie i będzie pracował do końca lutego.

    Teoretycznie jest to mozliwe ale pracodawca moze sie domyslic Twoich
    intencji i nie udzielić urlopu na cały styczeń.

> [...]
    > jest zaległy urlop to płaci pracownikowi ekwiwalent a co gdy został
    > wykorzystany urlop takjakby "nienależny" ?

    Nadmiarowo wykorzystany urlop jest potrącany z wynagrodzenia.

  • 7. Data: 2008-12-26 16:40:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 24 Dec 2008 10:55:42 +0100, "Piotr S." <d...@g...pl>
    wrote:

    >Nadmiarowo wykorzystany urlop jest potrącany z wynagrodzenia.
    Mozesz rozwinac mysl i podac podstawe prawna?

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl/sylwester - Może nad morze?

  • 8. Data: 2008-12-27 17:25:37
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    WAM pisze:

    > Mozesz rozwinac mysl i podac podstawe prawna?

    Pewnie nie może bo nie ma czegoś takiego. Jak ktoś nadmiarowo
    wykorzystał urlop to jego zysk. Ewentualnie w drugiej pracy może mieć
    mniej. Z wynagrodzenia nie można takiego urlopu potrącić

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2008-12-29 09:35:05
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    WAM pisze:

    > Mozesz rozwinac mysl i podac podstawe prawna?
    >
    > WAM

    "
    Art. 153.

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym,
    w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego
    miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    "

    Nadmiarowy urlop "wypoczynowy" przy rozliczeniu z pracownikiem staje sie
    urlopem bezplatnym poniewaz zgodnie z Art. 153 $1 urlop wypoczynkowy
    praocwnikowi przyslugiwal w mniejszym okresie niz urlop udzielony.
    Pracodawca w takiej sytuacji potraca z wynagrodzenia za dni urlopu
    _bezplatnego_. Spotkalem sie osobiscie (a wlasicwie kolezanka) z takim
    rozwiazaniem w duzej korpo gdzie maja swoich specjalistow w kadrach.
    Oczywisicie to jest moja argumentacja a nie ludzi z tej firmy.

    Piotr

  • 10. Data: 2008-12-29 17:34:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Piotr S. pisze:

> [...]
    > w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego
    > miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po

    Ten artykuł dotyczy _pierwszego_ urlopu w życiu zawodowym, a nie
    każdego urlopu. Urlop wypoczynkowy nie jest urlopem bezpłatnym i
    pracodawca nie może od tak sobie go zamienić na urlop bezpłatny. Aby
    był to urlop bezpłatny pracownik musiałby wypisać wniosek o urlop
    bezpłatny i pracodawca musiałby się na niego zgodzić.

> [...]
    > rozwiazaniem w duzej korpo gdzie maja swoich specjalistow w kadrach.
    > Oczywisicie to jest moja argumentacja a nie ludzi z tej firmy.

    Coś ci się musiało pomylić. Ewentualnie, jeżeli pracownik nie nabył
    prawa do urlopu, wtedy pracodawca udzielał urlopu bezplatnego, ale
    musiał być on bezpłatny od samego początku a nie dopiero po paru
    miesiącach (przy rozliczaniu).