eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Jak zaplanować swoją karierę?

Jak zaplanować swoją karierę?

2009-06-18 14:06

Przeczytaj także: Kariera zawodowa: jak otworzyć nowy rozdział?


Analizując zagadnienie planowania własnej kariery zawodowej należy podkreślić jeszcze jedną kwestię. Jest nią odpowiedni dobór pracodawców. Plan osiągnięcia kariery w sferze zawodowej powinien zakładać stopniowy awans w ramach danej hierarchii. Wybierając pracodawcę musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Najważniejszy z nich to, oprócz odpowiednio wysokich dla nas zarobków, możliwość rozwoju osobistego i profesjonalnego. Każda z form podnoszenia umiejętności i kwalifikacji, „fundowana nam przez pracodawcę”, jest doskonałą inwestycją i prowadzi często do podniesienia naszej wartości jako pracownika i konsekwentnie wzrostu wynagrodzenia oraz otrzymania promocji na wyższe stanowisko.

Podsumowując, stwierdzić można, iż planowanie kariery zawodowej jest skomplikowanymi i złożonym procesem. Wymaga on dużej dozy samoświadomości jak i odpowiedniej orientacji na zdobywanie informacji dotyczących rynku pracy oraz sposobów kształtowania kariery. Konieczne jest zrozumienie jak bardzo decyzje podejmowane w latach szkolnych przekładać się będą na nasze późniejsze życie zawodowe. Zdobycie takiej wiedzy połączone z wykorzystaniem rad i doświadczeń naszych bliskich oraz innych, starszych od nas osób z pewnością ułatwi nam planowanie i egzekucję obranej ścieżki zawodowej. Mimo ogólnych wytycznych dotyczących planowania kariery, proces ten zawsze będzie w pewnym stopniu zindywidualizowany. Ważne jest jednak, aby podczas kreowania własnej przyszłości zawodowej brać pod uwagę określone standardy, które pomóc nam mogą w osiągnięciu sukcesu.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : HAYS HAYS

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: