Employer branding
Przeczytaj także: Employer branding – moda czy konieczność?
Termin wprowadzony w roku 2001 przez firmę McKinsey, na język polski tłumaczony jako "budowanie wizerunku pracodawcy".Employer branding to długofalowa strategia mająca na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników, kandydatów na pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych. Może być:
- wewnętrzny – ukierunkowany na tworzenie atrakcyjnego środowiska pracy dla obecnych pracowników i zapewnienia im możliwości rozwoju (szkolenia, wyjazdy integracyjne)
- zewnętrzny – skupiony wokół dbania o odbiór firmy przez potencjalnych kandydatów (uczestnictwo w targach pracy, odpowiednie ogłoszenia rekrutacyjne, promocja na uczelniach wyższych).
Zmiany w stylu życia skłaniają pracodawców do poszukiwania nowych rozwiązań, mających przyciągnąć najbardziej utalentowane jednostki – w związku z tym w celu zbudowania pożądanego wizerunku coraz częściej wykorzystywane są rozwiązania takie jak skype (zastępujący bezpośrednie kontakty), videoogłoszenia czy portale społecznościowe.
Dobry wizerunek pracodawcy przynosi firmie wiele korzyści: przyciąga najlepszych pracowników, zapewnia niższą fluktuację, zespół jest bardziej zaangażowany w pracę i czerpie z niej większą satysfakcję. Czynniki te przekładają się ostatecznie na większe zyski przedsiębiorstwa.
Przeczytaj także
-
Dlaczego warto inwestować w employer branding?
-
4 ważne aspekty employer brandingu
-
Chcesz zatrudniać najlepszych? Employer branding kluczem do sukcesu
-
Strategia employer branding kluczem do sukcesu Twojej firmy
-
Rekrutacja pracowników: w 2016 r. postaw na employer branding
-
Employer branding wewnątrz firmy
-
Employer branding a rekrutacja pracowników
-
Personal branding: kreowanie wizerunku firmy
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)