Employer branding
Przeczytaj także: Employer branding – moda czy konieczność?
Termin wprowadzony w roku 2001 przez firmę McKinsey, na język polski tłumaczony jako "budowanie wizerunku pracodawcy".Employer branding to długofalowa strategia mająca na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników, kandydatów na pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych. Może być:
- wewnętrzny – ukierunkowany na tworzenie atrakcyjnego środowiska pracy dla obecnych pracowników i zapewnienia im możliwości rozwoju (szkolenia, wyjazdy integracyjne)
- zewnętrzny – skupiony wokół dbania o odbiór firmy przez potencjalnych kandydatów (uczestnictwo w targach pracy, odpowiednie ogłoszenia rekrutacyjne, promocja na uczelniach wyższych).
Zmiany w stylu życia skłaniają pracodawców do poszukiwania nowych rozwiązań, mających przyciągnąć najbardziej utalentowane jednostki – w związku z tym w celu zbudowania pożądanego wizerunku coraz częściej wykorzystywane są rozwiązania takie jak skype (zastępujący bezpośrednie kontakty), videoogłoszenia czy portale społecznościowe.
Dobry wizerunek pracodawcy przynosi firmie wiele korzyści: przyciąga najlepszych pracowników, zapewnia niższą fluktuację, zespół jest bardziej zaangażowany w pracę i czerpie z niej większą satysfakcję. Czynniki te przekładają się ostatecznie na większe zyski przedsiębiorstwa.
4 sposoby na Employer Branding
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Praca
-
Praca w święta? 5 błędnych przekonań liderów, które niszczą urlop zespołu
-
Zarobki pracowników produkcji i logistyki: operator wózka widłowego nie narzeka, a inni?
-
Urlopy 2026: nowe przepisy i nawet 40 dni wolnych od pracy
-
Raport płacowy 2025: Jak kształtują się wynagrodzenia w branży energetycznej i ciepłowniczej?





7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem
