PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie-pomocy,pilne › Re: zwolnienie-pomocy,pilne
    From: "girl" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie-pomocy,pilne
    Date: Thu, 28 Aug 2003 12:37:10 +0200

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2vfsi2leg.fsf@pierdol.ninka.net...

    > przepraszam, ale przestepstwa bede ZAWSZE krytykowac.
    > Tak juz mam.
    >
    > jesli chodzi o rozwiazanie: pracodawca chce ja zwolnic - MA DO TEGO
    > PRAWO, takie samo jak pracownik, ktory chce zlozyc wymowienie.
    >
    > najlepsza rada jest: NIECH ZNAJDZIE INNA PRACE.
    > --

    bardzo dobra rada, tylko chciałam delikatnie przypomnieć, że w obecnych
    czasach nie jest to takie proste. Średnio poszukiwania trwają 3-6 miesięcy,
    jeżeli ktoś Cię utrzymuje to nie ma problemu lub jest niewielki, ale jeśli
    musisz sama się utrzymywać to mały problem urasta do tragedii. Myślę, że
    osoba o której toczymy dyskusje, wie, ze musi znaleźć prace i pewnie nie
    byloby żadnego problemu gdyby ją miała lub miala perspektywy szybkiego
    zatrudnienia. Ale zapewne tak nie jest.
    Oczywiście, mozna krytrykować pracownika za brak lojalności lub
    wykorzystywanie sytuacji, ale to nic innego jak odbicie piłeczki. Pracodawca
    chce zwolnić pracownika tuż przed upływem 3 lat pracy, nie da sie ukryc ze
    zalezy mu na tym aby pracownik nie doczekał 3-miesiecznego okresu
    wypowiedzenia. Uczciwy pracodawca zaproponowałby warunki ugodowe, ale
    nieuczciwy zwolni Cię po prostu.
    Koleżanka prosi o pomoc, chcialaby miec 3-miesieczny okres wypowiedzenia.
    Dlaczego? bo najwidoczniej nie ma nowej ofert pracy, ani zbyt duzo pieniedzy
    zeby sie utrzymac. Majac 3 miesieczny okres jest szansa ze znajdzie prace i
    nie bedzie jak to powiedzial kolega wyzej 'pasozytem'. Przy 1-mies okresie
    szansa maleje do zera, a kolezanka wyladuje na bezrobociu i bedzie pobierala
    zasilek za skarbu Panstwa i zaraz ktos powie ze bedzie jeszcze wiekszym
    'pasozytem'.
    Wiec jakie rozwiazanie jeste lepsze?

    pozdrawiam
    Basia