PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaświadczenie lekarskie

  • 1. Data: 2007-01-18 12:37:54
    Temat: zaświadczenie lekarskie
    Od: "bak" <z...@w...pl>

    Witajcie,
    mamy pytanie tego typu.
    Przyszły pracodawca kazał iść mi na badania lekarskie. Wyłożyłem z swojej
    kieszeni 21 zł. Później zwrócili mi powyższy koszty.
    Miałem być na umowie od lutego. A w styczniu byłem na "czarno". Jednak
    zrezygnowałem z tej pracy. Nie podpisałem umowy z tą firmą. A teraz ciągają
    mnie o te 21 zł. Czy powinienem im zwrócić kasę? Nigdy w ich firmie nie
    figurowałem jako pracownik. Tylko byłem tydzień na "czarno".

    Dzięki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2007-01-18 12:48:03
    Temat: Re: zaświadczenie lekarskie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eonpo1$eun$1@atlantis.news.tpi.pl bak <z...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > zrezygnowałem z tej pracy. Nie podpisałem umowy z tą firmą. A teraz
    > ciągają mnie o te 21 zł. Czy powinienem im zwrócić kasę?
    Tak. Zostałeś skierowany na badania wstępne w związku z mającym nastąpić
    zatrudnieniem. W takim przypadku pracodawca ponosi koszty badań.
    Ale ponieważ to Ty zrezygnowałeś z zawarcia umowy, to powinieneś pracodawcy
    te koszty zwrócić.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-18 13:20:25
    Od: "bak" <z...@w...pl>

> [...]
    > zatrudnieniem. W takim przypadku pracodawca ponosi koszty badań.
    > Ale ponieważ to Ty zrezygnowałeś z zawarcia umowy, to powinieneś

    Umowa miała nastąpić w lutym na bardzo dziwnych zasadach tzn. dostałem
    skierowanie na malarza a drugie skierowanie do agencji reklamowej. I miał
    zostać wprowadzony aneks do umowy, bo facet za zatrudnienie malarzy
    pokojowych dostawał pieniądze z Urzędu. Nie podobały mi się takie machlojki
    i postanowiłem nie wiązać się z tą firmą. Po drugie nasłuchałem się różnych
    nie miłych opinii na temat tej firmy, że zatrudnia a po 2 miesiącach
    zwalnia. Zwolnienie u niego wygląda w ten sposób, że:
    1. on prosi pracownika żeby napisał wniosek o zwolnienie (ze niby sam się
    zwalnia)
    2. jeśli pracownik nie chce sam się zwolnić to on w ramach rewanżu daje
    zwolnienie dyscyplinarne.

    Nie chciałem ryzykować i nie chciałem podjąć pracy u tego faceta.

    I co teraz o tym myślisz??

    Pozdrówka

  • 4. Data: 2007-01-18 13:32:41
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 13:48:03 +0100, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eonqab$o2t$1@news.dialog.net.pl> napisał:

> [...]
    > zatrudnieniem. W takim przypadku pracodawca ponosi koszty badań.
    > Ale ponieważ to Ty zrezygnowałeś z zawarcia umowy, to powinieneś pracodawcy

    A paragraf na ten zwrot jakiś jest?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2007-01-18 15:17:37
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    bak napisał(a):

    > I co teraz o tym myślisz??

    jak nie masz dowodu na te procedery to mu możesz naskakać, a on ci może
    zrobić smrodu, i po co ci to, za te 21 zł, które i tak powinieneś oddać.

    A co do dyscyplinarki to musi ci podać przyczynę, a jak coś to sąd pracy.

  • 6. Data: 2007-01-18 15:45:18
    Od: "bak" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > jak nie masz dowodu na te procedery to mu możesz naskakać, a on ci może
    > zrobić smrodu, i po co ci to, za te 21 zł, które i tak powinieneś oddać.

    Dzwoniłem do Państwowej Inspekcji Pracy i powiedzieli mi, że nie muszę
    zwracać.
    Ale mam zwracać za coś co mi przysługiwało?? Niby 20 zł ale po co oddawać
    jak nie trzeba?

  • 7. Data: 2007-01-18 16:10:51
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eoo4nf$kn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    bak <z...@w...pl> pisze:

    > Dzwoniłem do Państwowej Inspekcji Pracy i powiedzieli mi, że nie muszę
    > zwracać.

    To źle Ci powiedzieli (jak to zresztą często w PIPie bywa).
    Zrezygnowałeś z umowy na własne życzenie (powody są nieistotne), więc
    powinieneś te pieniądze zwrócić. Pal licho prawo, ale zwykła grzeczność tego
    wymaga.

    > Ale mam zwracać za coś co mi przysługiwało??

    Przysługiwało Ci pod warunkiem podpisania umowy.
    Nie podpisałeś jej, więc warunek nie został spełniony.

    > Niby 20 zł ale po co oddawać jak nie trzeba?

    Jasne :/

    Co do pracy na czarno - to, że umowa nie została podpisana, nie musi
    oznaczać pracy na czarno. Liczy się zgłoszenie do ZUS (czy wiesz, że Twój
    pracodawca na pewno tego nie zrobił?). A fakt, że skierował Cię na badania i
    pokrył jego koszty świadczą raczej o jego dobrych intencjach i postępowaniu
    zgodnie z prawem, niż o chęci kombinowania.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2007-01-18 19:29:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eons7s$p8u$1@atlantis.news.tpi.pl bak <z...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > zwolnienie dyscyplinarne.
    > Nie chciałem ryzykować i nie chciałem podjąć pracy u tego faceta.
    Że dobrze zrobiłeś nie wiążąc się z tą firmą. Teraz oddaj im te 2 dychy i
    zapomnij.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-01-18 21:41:45
    Od: ACz <a...@c...student.uw.edu.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007 17:10:51 +0100, Nixe <n...@f...pl> wrote:

> [...]
    > Zrezygnowałeś z umowy na własne życzenie (powody są nieistotne), więc
    > powinieneś te pieniądze zwrócić. Pal licho prawo, ale zwykła grzeczność

    Zaraz, zaraz. Nie zrezygnował, tylko rozwiązał. Przecież miesiąc tam
    przepracował. Czyli umówił się, że będzie przychodził do pracy
    i dostanie za to kasę. Czyli umowa była. A że nie była potwierdzona
    na piśmie i nie zgłoszona do ZUS-u? Tym gorzej dla pracodawcy.
    Jeszcze może za to karę zapłacić.

    [...]
    > A fakt, że skierował Cię na badania i pokrył jego koszty świadczą raczej
    > o jego dobrych intencjach i postępowaniu zgodnie z prawem, niż o chęci
    > kombinowania.

    To taki żart, prawda? Od kiedy zatrudnianie pracowników na czarno
    (choćby i na miesiąc) jest postępowaniem zgodnym z prawem?

    Pozdrawiam,
    Artur